• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import i dessa tider

harryerik

HBK Medlem
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
17812
Medlemskap
2024
Funderar på att ta hem en husbil från Tyskland och då dyker det upp ett problem. De flesta där nere står ju på sommardäck och lite vanskligt och olagligt att ta hem den med de däcken. Någon som har gjort det ändå?

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Import i dessa tider

Tog hem en bil i december. Tog bilen ner med egna vinterdäck. Alternativet är att du köper däcken av handlaren.
Självklart så är det dubbfritt som gäller vilket jag ändå har på alla fordon jag nyttjar.
Ser inte det som något problem. Lycka till.

Alternativt, låna däck.

Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Import i dessa tider

Om du inte tänker använda husbilen vintertid i framtiden hade jag inte kostat på vinterdäck. Är själv i liknande situation så överenskommelsen med handlaren blev handpenning nu och hämtning av husbilen i början av mars.

Toppen