Hejsan, hur är det med kunskaper i vårat avlånga land?
Tänkte hjälpa sonen att importera en mindre begagnad husvagn från Tyskland men efter lite funderande slår det mig att små husvagnars hemland är Holland.
Koll på nätet och visst är det Holland jag ska leta i!
Nu kommer mina frågor:
I Tyskland åker man till KRAFTFAHRZEUGMELDENAMT (finns i de flesta städer) för att registrera över fordonet på mig för export. Vad heter denna myndighet i Holland och finns den som i Tyskland lite överallt?
Firman som tillverkar exportskyltar brukar ligga vägg i vägg med myndigheten, hur är det i Holland? Vet att Holländarna har samma nummer på bil som husvagn.
I Tyskland ordnar man en försäkring hos ADAC eller motsvarande, är det på liknande sätt i Holland?
Dessa tre saker brukar kosta runt 150 euro, någon aning pris i Holland?
I Tyskland måste säljaren ha med sig FAHREZEUGSCHEIN och FAHRZEUGBRIEF till myndigheten. Inget fahrzeugbrief och säljaren är inte ägare!
Kan vara så att bank eller någon annan har en restskuld i fordonet!
Är det så att Holländarna har ett liknande system?
Hoppas att någon sitter inne med kunskap på mina frågor!
Tänkte ta husbilen och dra ner under påsken.
ThomasG
Tänkte hjälpa sonen att importera en mindre begagnad husvagn från Tyskland men efter lite funderande slår det mig att små husvagnars hemland är Holland.
Koll på nätet och visst är det Holland jag ska leta i!
Nu kommer mina frågor:
I Tyskland åker man till KRAFTFAHRZEUGMELDENAMT (finns i de flesta städer) för att registrera över fordonet på mig för export. Vad heter denna myndighet i Holland och finns den som i Tyskland lite överallt?
Firman som tillverkar exportskyltar brukar ligga vägg i vägg med myndigheten, hur är det i Holland? Vet att Holländarna har samma nummer på bil som husvagn.
I Tyskland ordnar man en försäkring hos ADAC eller motsvarande, är det på liknande sätt i Holland?
Dessa tre saker brukar kosta runt 150 euro, någon aning pris i Holland?
I Tyskland måste säljaren ha med sig FAHREZEUGSCHEIN och FAHRZEUGBRIEF till myndigheten. Inget fahrzeugbrief och säljaren är inte ägare!
Kan vara så att bank eller någon annan har en restskuld i fordonet!
Är det så att Holländarna har ett liknande system?
Hoppas att någon sitter inne med kunskap på mina frågor!
Tänkte ta husbilen och dra ner under påsken.
ThomasG