• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import från England?

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025
Hej.
Jag undrar om någon av Er importerat en husbil från England och/eller känner någon av er till om det finns någon firma i Sverige som importerar från England? Tacksam för tips och svar.
Elisabeth

F

F.d. 18508

Guest
Sv: Import från England?

Ett tips är att innan du tar bilen och ditt v5c dokument med dig och åker hem så dubbelkollar du så chassinummer på bil och dokument är exakt lika..
England är i många fall motsatsen till noggranheten i Tyskland

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, De flesta husbilarna i England är väl högerstyrda vilket även om den förste som hämtar hem en tycker det är o.k. måste göra dem rätt kalla i nästa led.
Det finns visserligen en hel del "Amerikanare" där som är vänsterstyrda men det är kanske inte det du tänker på.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 5798

Guest

Mobilen i Borås tar nog en del bilar från england.
Vänster styrda.

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Ett förtydligande bara, jag hade inte tänkt köpa begagnad bil utan en ny och anpassad efter Svenska regler.
Mobilen? Är det rätt namn på firman, jag hittar den ej på sökning.
Elisabeth

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Tänk på detta med hastighetsmätare och halvljus. Risken är väl att du minst måste byta halvljusen innan inregistreringen, förmodligen hastighetsmätaren också. Ta med detta i kostnadskalkylen.

Är det en engelsk bil du skall köpa? Tillverkas de med bodel för högertrafik? Annars har engländarna en hel del bilar med planlösningar som är annorlunda mot vad vi kan hitta bland alla kontinentala bilar så jag tror jag förstår tankegången.

Toppen