• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import av Minicooper

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Vi funderar på att importera en minicooper 2008, 2009 från tyskland till 'Sverige. Är det någon som känner till någon importör som kan hjälpa oss med detta??

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Import av Minicooper

Var noggrann när du väljer en sådan och kolla speciellt:
att bakrutan inte läcker,
att ryggstöden går att låsa i sina olika lägen, också efter att ryggstödet fällts bakåt i sitt ändläge,
att låsmekanismen till bakre ryggstödet funkar,
att inklädnaden under rattstång/instrumentbräda sitter fast,
att lampglasen sitter fast.

Alla dessa fel hade vi på vårt exemplar innan vi tröttnade och bytte den då 28 månader gamla bilen. Detta efter att ryggstödet för första gången fällt ända bakåt och sedan inte ville låsa sig i upprätt läge igen. BMW vägrade att ta kostnaden eftersom garantin gått ut fyra månader tidigare. Ingen goodwill alltså, trots att man erkände att låsmekanismen var dåligt konstruerad och förbättrad på nyare modeller.

F

F.d. 4927

Guest

Bara ren nyfikenhet: Varför inte köpa en i Sverige??:confused::confused:

Lasse

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Hej den modell jag vill ha heter John Works med cab och jag har inte hittat någon sådan i Sverige
MVH/Åke

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Hej vårt problem är att vi inte talat tyska,och mig veterligen är tyskar dålig på Engelska,samt att vi måste kanske åka runt till flera tyska städer för att hitta den vi vill ha. Då verkar det lättare att få hjälp av någon som har importerat tidigare.
MVH/Åke

Toppen