• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import av husbil från Tyskland Vilka kostnader tillkommer när jag är i Sverige ?

F

F.d. 50334

Guest
Se rubrik.
Vilka kostnader tillkommer, alltså inte nerresa, hotell , färjor , bensin. Utan kostnaden för själva importen.
Mvh Ulf Stensson

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Import av husbil från Tyskland Vilka kostnader tillkommer när jag är i Sverige ?

I maj i år betalade jag 700 kr för ursprungskontrollen och 1250 kr för registreringsbesiktning om jag minns rätt.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Import av husbil från Tyskland Vilka kostnader tillkommer när jag är i Sverige ?

Utöver ovanstående , begagnad tyskt pris , ny svensk moms.

F

F.d. 50334

Guest

Vad menar du med ny svensk moms ?

Är ventilationskontrollen avskaffad ? Min eventuellt tilltänkta bil är f.ö. en bil från tidigt 90-tal.
Mvh Ulf

F

F.d. 21685

Guest

Regplåtar med försäkring i Tyskland, beg bil ingen svensk moms

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Vad menar du med ny svensk moms ?

Är ventilationskontrollen avskaffad ? Min eventuellt tilltänkta bil är f.ö. en bil från tidigt 90-tal.
Mvh Ulf

+6 mån gammal, +600mil = begagnad = Ingen svensk moms :yes:

Ventilationskontroll är avskaffad, gas likaså. Men för att lugna sinnet så kan det ju vara skönt att ha en sådan gjord (om det inte nyss är gjort i Tyskland).

Peter :)

F

F.d. 50334

Guest

Ja, absolut , tack för alla svar.

Mvh Ulf Stensson

Toppen