• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Import av äldre husbil från tyskland ?

chrseg

HBK Intresserad
Kommun
Södertälje
Hej,

Har letat och letat men inte riktigt blivit klok på vilka fällor man kan hamna i förutom då utom att det just är en äldre bil..

Vad kan bli problem vid själva registreringsbesiktningen? Finns det årtal man ska se till att passa sig för? Typ före ex -91 blir det lättare problem? Har läst om bromsintyg tex?

Är sugen på Tysklandsäventyret då jag tidigare har gjort det med personbil med bra reultat. Dock kanske inte mest för att tjäna pengar utan mer för utbudet/äventyret.
Är lite sugen nu med.

Budget 100k

Kollade lite på skoj på denna:
Bürstner *Solar*AHK=3,0t*Dachbox*Sat-Anlage*6-Personen* as Alcoves in Oberhausen

Vad skulle kunna bli problem med den då mest med tanke på inregistreringen i Sverige?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Import av äldre husbil från tyskland ?

Vet at norske firma som har drevet med import og salg av brukte husbiler ikke ville t inn biler fra før 1997 - og det var allerede i 2005. Årsaken var noen papirsaker som ble endret 1997 i Tyskland så det kunne bli problemer med registreringen i Norge.

Nå kan ikke dette direkte overføres til svenske forhold, det er noe mer avslappet forhold på dette området i Sverige i dag.

chrseg

HBK Intresserad
Kommun
Södertälje

Jo det är ju det jag har fått för mig att det är men kan inte bli riktigt klok på hur det är... jag får ha lite tålamod så kanske någon som vet eller har importerat en äldre kärra kan berätta. tålamod.... suck...
:spinny:

F

F.d. 29882

Guest

Hej
En bra fingervisning ,finns bilen på Svenska marknaden
bör det inte bli några problem,jag har hämtat 2 äldre bilar,
Lycka till

MVH//Jocko:mcride:

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

Hur är det med gasinstallstionen ,Tyskland använde tidigare 50 mbar istället för 30 mbar som används idag.
Tom

Toppen