• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

imorn bär det av

F

F.d. 13310

Guest
tyskland nästa för att titta på 3 olika obj...
totalt ca 50 mil på 3 dagar, kanske verkar konstigt men bilarna jag är sugen på ligger dessvärre en bit ifrån varandra...

Så någon som vet om jag kan hämta bil i frankfurt och lämna någon annan stans i tyskland

billigaste fly till frankfurt

hejhopp

j.

F

F.d. 11672

Guest
Sv: imorn bär det av

Hej John,

Har precis börjat titta på att importera och blir lite nyfiken på vad det är du skall titta på och var. Hittar du ngt seriöst ställe med stort utbud kan du väl dela med dig.

mvh
/mats

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
det går att hyra bil på ett ställe och droppa den på ett annat men det brukar medföra en hög extraavgift. Tyskland är ett bra tågland annars.:spinny:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Jag flög till Hamburg och tog ut en liten Avisbil som vi lämnade i Oldenburg. Det kostade bara 100:- extra. Jag var förvånad att det inte kostade mer.

Använd den här länken: Avis Europe

Såg nu att det skiljde ca 150:-

Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest

Hej
Billigats fly är nog från SKAVSTA.
Vi flyger ofta SKAVSTA - FRANKFURT (Ryanair.)
Men å andra sida är det lika dyrt med bilparkeringen som med flyget,om man är borta mer än en vecka.
Bil hyr du på flygplatsen
/Vidhem

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Ååh! Nu blir jag avundsjuk.

Jag vill också åka ner igen och köpa ny bil. Letandet och resan är halva nöjet.

Lycka till!

F

F.d. 13310

Guest

tack för alla svar

flyger till frankfurt imorn, bilar sedan till dusseldorf och vidare till hamburg och sedan hem, förhoppningsvis med husbil. Fick betala 150:- xtra för att lämna på annat ställe (hamburg) med AVIS...kanon tycker jag

kommer att följa denna tråd under resan i det fall någon uttråkad vill komma med tips om bil till mig...som ligger på vägen..
så hittar ni en 747 A 2 eller 770 hb runt 30k euro...länka gärna

hejhopp

j

F

F.d. 13310

Guest

Hej John,

Har precis börjat titta på att importera och blir lite nyfiken på vad det är du skall titta på och var. Hittar du ngt seriöst ställe med stort utbud kan du väl dela med dig.

mvh
/mats

visst kan jag det, men jag kommer i 1:a hand titta på privata bilar då jag inte funnit det jag sökte på firma....ännu...

Toppen