• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Imma mellan de dubbla sidorutorna

S

Sören-6830

Guest
Emellanåt har vi vid några få tillfällen i år observerat lite imma mellan de dubbla glasen i sidorutorna på vår N+B Arto 2012. Detta har uppträtt på förmiddagarna och försvunnit efter någon timme.
Kontaktade fabriken i Polch med några bilder och de svarade omedelbart att de byter ut rutorna utan kostnad under förutsättning att fukttester är gjorda enl serviceföreskrift, trots att garantitiden är passerad för några år sedan..
Kanske kan vara bra att veta om andra råkat ut för detta.

J

Jarn

Guest
Sv: Imma mellan de dubbla sidorutorna

Hej Sören, samma på min Hymer. Skall bytas på torsdag.
Båda bilarna ingår ju i samma koncern, så det är kanske samma leverantör av rutor.
Fick brev från Hymerfabriken om möjligt fabrikationsfel och uppmaning om att testa dem.
En enkel test, de sprayade kylspray på utsidan av rutan, blev det då kondens inne i rutan, då var den otät och skulle bytas ut.

Toppen