• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Igår skrapade jag bort husbilsklubbdekalen!

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025
Varför undrar nog någon. Jo, vi blev så gruvligt trötta på att alltid köra omkring med överlast så vi beslöt att åtgärda problemet. Uppvägning var inte ett genomförbart alternativ, så därför blev det byte av husbil. Vi var annars mycket nöjda med vår Dethleffs Esprit RT 6844, men som sagt överlast är ingen höjdare. Det blev en Esprit RT 7094 med leverans den 30 november. Den är uppvägd till 3850 kg och vi ser fram mot att slippa oron för ständig överlast, vilken med den förra 3500 kg-bilen låg på ca 200 kg.

F

F.d. 25038

Guest
Sv: Igår skrapade jag bort husbilsklubbdekalen!

Hej du sätter väl på en på den nya ?!Grattis till nya bilen.
Angående de här med överlast vet precis hur de känns inte kul såg hur dom härjade i förrgår vid den nya anläggningen E6 helsingborg inte kul alls.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest

Men dekalen väger väl inte så mycket.......???
ds

F

F.d. 24399

Guest

Hej
Vi har köpt ny husbil och vill flytta över vårt klubbnummer och Husbilsdekalen, jag har läst hur man skall ta bort det gamla någonstans i detta forum men hur jag än letar hittar jag ej länken, är det någon som kan hjälpa mig vore jag tacksam
Anita och Lars

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Jag vämde dekalen och ytan intill med en varmluftpistol, svag värme, detta mjukade upp limmet så att dekalen lätt kunde dras av, den är tom återanvändbar.
Dekalen hade ingen skuld till överlasten!!

Toppen