• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Identifikation ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025
Har just blivt medlen. Jag undrar kort och gott ! Hur känner man igen andra medlemmar ute på vägarna. Finns det någon dekal eller..?

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Identifikation ??

Hej Tommy....o Välkommen !

Ett kort o gott svar är att de som du möter på vägarna som har ett "Grin" från öra till öra är HBK-medlemmar. ;)

...skoja inte så mycket faktiskt, men för ordningens skull är även en dekal som kommer med posten på sin plats, är väl mest för att andra ska veta att vi tillhör HBK som vi sätter den på bilen.

Mvh

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Tack ! Om vi träffas nere vid Kroksjön så känner du igen mej på följande: En frustrerad flugfiskare som åter tvingats konstaera att det är power-baits som gäller. Orange på kroken är det bästa påstår expertisen.

F

F.d. 52909

Guest

Tack ! Om vi träffas nere vid Kroksjön så känner du igen mej på följande: En frustrerad flugfiskare som åter tvingats konstaera att det är power-baits som gäller.
Vem av alla dom är du då ?! :D ....jovisst ja, vi känns igen på "Grinet"...även utanför bilen.

Det gör vi säkert nån gång men kom upp till faxsjön istället, vet att det finns fisk där för Hasse P har fått en rb o 1st,...........MÖRT !!!!:swoon: :yes: :wideeyed: :cool:

Senast redigerad av en moderator:

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Faxsjön har varit mitt favoritsälle i många år (Sedan 1973) . På senare tid har jag inte varit där så ofta. Förhoppningsvis så kommer det bättre tider. Nu väntar tyvärr dammsugaren. Både huset och husbilen väntar. FIAT:en måste ju se städad ut när Sven-Anders mannar ska byta oljetryckskontakten som pajat (garantifel) i morgon

F

F.d. 4879

Guest

För att återgå till ursvarsfrågan så har/kommer alla medlemmar att få en dekal HBK samt medlemsnumret som är menade att sätta upp fram och bak på bilen så man känner igen varandra. Det har varit strul med dekalen då den inte var "skottsäker" så därför har många inte fått den. Det är nya "everlasting" på G så håll ut! Glöm inte att vinka till alla husbilar du möter, kan vara din kompis eller kanske blir!

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Tack för ditt svar ! Det är lätt att SPÅRA ur när man är ett järnvägsfreak. När dessutom Husbilsklubben bildats vid ett av mina smultronställen är det lätt att känna sig hemma.
Skärstads hembygdmuseum i Kaxholmen kan varmt rekomenderas. Vän av ordning behöver inte vara rädd. "Under markisen" är nog inte det naturliga forumet för min del. Det får bli fiskeavdelningen och lite annat.. Fast det är klart..... Första dagen kan man väl kosta på sig att botanisera lite. Tack för denna gången

F

F.d. 518

Guest

Njut av den första dagen! Visst är det häftigt?! Jag njöt massor i början. Då var det "hanterligt". Varje kväll jag loggat in sedan jag blev medlem har antalet nya inlägg ökat lavinartat! Ikväll har jag 101 NYA inlägg att ta del av.... och klockan är redan 22.00... Lös det problemet åt mig!!

Jag ser också fram emot vårt "kännetecken". Jag bor vid en av ställplatserna som tipsas om. Det ska bli jättekul att kunna välkomna medlemmar lite extra.

F

F.d. 52909

Guest

Vet du Tommy F...tycker inte att du ska känna att du "spårade ur", lätt hänt att inte helt hålla sig exakt till ursvarsfrågan.

Finns många exempel på det varje dag här...o jag ligger själv säkert med på 10 i top-listan i det fallet. ;) Har man kul o trevligt så kan det vara svårt o hålla fingrar o tankar i styr. Är nåt med kordinationen tror jag. :cool:

Mvh

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Tack Rollerteam ! Förr (80-talet) var jag ofta i dina trakter eftersom en lagkompis i schack bodde där. Vi spelade båda i Borås Schacksällskap i nästa högsta divisionen. Han var då Borås klart bästa spelare. Våra inbördes möten slutade alltid med seger till denne Oscarsson. Jag var glad att det inte var boxning som vi utövade får då hade jag hamnat på Borås lassarett med en massa instrument inkopplade på kroppen. Lev väl !

F

F.d. 8036

Guest

Hej Tommy F,

Det är inte hur många du får utan du hur du får dom som är viktigt
säger en inbiten flugfiskare sedan många år. (annars kan man ju använda nät)

Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen