• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Idag fick man sig en blåkyss i pannan minsann...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Ja, man kan bära sig dumt åt på alla vis, men jag har nog tagit priset idag...vet inte om jag har blivit extra snurrig i skallen i julruschen, men i morse lyckades jag med, då jag snabbt skulle vända mig om och gå ut från tvättstugan och in i köket, att på ett totalt oförklarligt sätt springa rakt in i ett överskåp med världens smäll, och har nu en STOR snygg knallblå bula mitt i pannan....maken frågade mig vad jag gjorde, och jag kunde inte riktigt förklara hur det gick till, men ont gjorde det iallafall...
...och detta är husbilens fel, för jag kom plötsligt på att vi har glömt att tömma färskvattnet på husbilen, och här är ju frostgrader även här nere på västkusten, och det var när jag kom på detta i morse som jag tvärvände i tvättstugan och sedan kolliderade med inredningen, så hade vi inte haft husbil hade jag inte haft en stor värkande bula i pannan nu ikväll...:rolleyes:
Men nu är vattnet iallafall tömt, fick sätta på gasolvärme+värmefläkt så vattnet i tanken tinade upp och gick att tömma!:yes:
Bulan försvinner väl vad det lider...
/Annette

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Idag fick man sig en blåkyss i pannan minsann...

Jaaaha....... Det är bara att konstatera att det kan vara både kostsamt och smärtsamt att äga en husbil. :D

Simpsons.gif

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Och nu ska du föklara för alla att du slagit huvudet i ett skåp, medan alla tittar lite konstigt på maken.... :p

God Jul

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Stackars dig, Annette!

Det har inte varit någon lysande höst kan jag tänka mig, först sjukdom under er semesterresa, sedan pakeringsskada på husbilen och nu bula i pannan. Hoppas det stannar vid detta tretal.

Och en riktigt God Jul till er alla fem.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej!

Och nu ska du föklara för alla att du slagit huvudet i ett skåp, medan alla tittar lite konstigt på maken.... :p

God Jul

Ha-ha, ja faktiskt så sa grannen detsamma igår, för inte nog med detta så hade jag en blåtira i förra veckan! Detta inträffade som väl var på jobbet inför vittnen :)D), "någon" (som inte vill erkänna) av mina kollegor hade lagt en rörslagknopp (detta är en metallkluns som används som skydd när vi slår ner tomgränsrör i marken för att man inte ska skada rörtoppen) uppe på torkskåpet, och när jag skulle öppna skåpet kom den farandes ner och träffade mig på näsan med näsblod och en rejäl tira som följd. Gjorde J-----t ont...
Till saken hör att jag har vare sig haft näsblod eller tiror sen jag var liten för sisådär trettio år sen, och nu lyckades jag med att få två st på mindre än en vecka :wall:

Red. felstavning

Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Stackars dig, Annette!

Det har inte varit någon lysande höst kan jag tänka mig, först sjukdom under er semesterresa, sedan pakeringsskada på husbilen och nu bula i pannan. Hoppas det stannar vid detta tretal.

Och en riktigt God Jul till er alla fem.

Ja, det har varit lite mycket i höst, men egentligen inget allvarligt, som han sa Hasse Alfredsson "-spik i foten, det är väl ingenting" !
Nu ska vi ha en skön jul hade vi tänkt iallafall!

Och en härlig jul önskar vi er också!

F

F.d. 7222

Guest

Stackars dej, jag kan bara gissa hur det kändes, jag är inte ett dugg avundsjuk på dej. Nu får du väl se upp så att tomten inte tappar säcken eller något hårt paket på dina tår, det skulle väl bara vara det som fattades.
Ha nu en skön jul och ett Gott Nytt År !
Hälsningar Alf.

Toppen