• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Idag drar vi till MORA

F

F.d. 29841

Guest
Hej
Nu tar vi en sväng upp till Mora. det börjar bli tomt på ställplatserna och campingarna.
Nu när de flästa HB:ar är undanställda för vintern.
Men det kanske finns några kvar där ute som kan trotsa kylan och snön.
/Vidhem

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Idag drar vi till MORA

Hej Ludde.
Jag vet att du liksom vi använder Husbilen även på vintern.Har läst det i dina inlägg. Men alla gör ju inte det.
Just nu regnar det i Mora, och är 4.5 grader ute bästa att tillägga.
Vi stannade vid clas i sjön och handlade lite el prylar.

/Vidhem

F

F.d. 18508

Guest

Hej Ludde.
Jag vet att du liksom vi använder Husbilen även på vintern.Har läst det i dina inlägg. Men alla gör ju inte det.
Just nu regnar det i Mora, och är 4.5 grader ute bästa att tillägga.
Vi stannade vid clas i sjön och handlade lite el prylar.

/Vidhem
Jasså ni har anlänt till huvudstaden i världens bästa dalarna,välkomna..
Står ni på världens största camping i Mora som ligger vid världens största insjö Siljan..
Ska kanske in i morgon till världens största intersportbutik i Mora

F

F.d. 29841

Guest

Hej Orsa

Vi står på "Helikopter plattan", det finns bara en HB här på campingen .men den har tydligen säsong. den har VINTERTÄCKE. och vinterförtält uppsatt.

Fan vilken smäll vi kunnat var utsatt för när vi åkte hit.Har lämnar in HB för att byta hjulen till vinterhjulen. Men ett av hjulen var inte åtdraget ordentlint, hela Hb började ruska och vänster bakhjul hade lossnat.Vi har stålfäljar så man brukar inte behöva dra efter bultarna. En hjulbult har gått av och sitter fast i trumman.Men det har kunnat varti värre, vi har kunnat hamnat i skogen.

Där tydligen derby här i kväll Mora mot leksand.

/Vidhem

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

För några år sen råkade jag ut för samma grej på en personbil. Dom hade helt enkelt missat att dra åt bultarna!

Körde till Åhus i dag och fyllde gasol. Såg flera husbilar, men så hade vi vårvärme förstås.

Senast ändrad:
T

tompaline

Guest

De klart "Vidhem" ! de e ju nu den delen av mysigt husbilsliv börjar
................mvh .Tommy i Varberg.......

F

F.d. 29841

Guest

De klart "Vidhem" ! de e ju nu den delen av mysigt husbilsliv börjar
................mvh .Tommy i Varberg.......

Hej Varberg
Tänk att det fins några till här som gillar att vara ute på vintern. Och inte använder HB:n som en båt Maj -Sept.
Vi kanske ses i vinter.
/Vidhem

F

F.d. 18508

Guest

Hej Varberg
Tänk att det fins några till här som gillar att vara ute på vintern. Och inte använder HB:n som en båt Maj -Sept.
Vi kanske ses i vinter.
/Vidhem
glöm inte vintertäcket hemma i år som du gjorde förra året vidhem,ryssarna spår kallaste vintern på 1000år..:)

F

F.d. 52945

Guest

glöm inte vintertäcket hemma i år som du gjorde förra året vidhem,ryssarna spår kallaste vintern på 1000år..:)

Inte fan behöver Vidhem något vintertäcke..han har ju en Nordik vinterhusbil och står ju naturligtvis naken hur kallt det än är!
;)
//Pilot

F

F.d. 18508

Guest

Inte fan behöver Vidhem något vintertäcke..han har ju en Nordik vinterhusbil och står ju naturligtvis naken hur kallt det än är!
;)
//Pilot
nej just det, det är som våran niesmann,är -13 här i orsa nu,men 25 grader inne i husbilen o värmen har inte varit på sen vi kom hem från sälen för 2v sedan,det kallar jag vinterbil det:)

F

F.d. 55416

Guest

Nästa vinter ska vi se till att vi också kan ge oss ut på vintervägarna, Sverige är ju lika fantastiskt på vintern.

F

F.d. 29841

Guest

Nästa vinter ska vi se till att vi också kan ge oss ut på vintervägarna, Sverige är ju lika fantastiskt på vintern.

Hej
Vi kommer förbi Malung den 18 på väg till Mora,då kan du kommar ut ,så får du komma in i värmen.

Ha det tills dess.
/Vidhem

F

F.d. 55416

Guest

Vidhem. Du kan ju komma förbi så kan jag kolla värmen , Då kan jag också bjuda på kaffe.
Tel 0280-70240
Hälsningar Staffan

Toppen