• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Idétorka...tips önskas i närheten av Kungsbacka...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Vi ska fira en födelsedag i all enkelhet, inga jämna år eller så...men vi vill inte sitta hemma i Vallda o uggla på tisdag, utan vi tänkte åka nånstans bara för en natt. Antingen till nån mysig restaurang o äta lite gott på tisdag kväll eller något vackert ställe där vi i så fall brassar eget käk i husbilsköket. Vilkoret är att det inte bör vara längre bort än ca 5-7 mil från Kungsbacka!
Med i bilen är ju också två små barn 4 o 6 år gamla + Roger (min bror som har Downs Syndrom som också bor hos oss).
Vi hade bara tänkt oss en övernatting, arbete med omläggning av vedbodstak väntar på onsdag...
Kom gärna med förslag, alla möjliga tips, inte bara de två jag föreslagit...!

/Ludde Kuddsson

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Idétorka...tips önskas i närheten av Kungsbacka...

När det gäller god mat till rimligt pris, vill jag rekommendera den mongoliska buffén på restaurang Bamboo på Skeppsbroplatsen 1 i Göteborg. Där är "alltid" fullt, så du får beställa bord. 031-137975
Sen kan du ju parkera husbilen vid P-arken. Där har du ju parkerat förut.
Calle

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Om ni tycker om fisk, så finns ju Handelsman Flink på Flatön Handelsman Flink Lite dyrare, men en oslagbar miljö. Dit får ni visserligen 11-12 mil, men det kan det vara värt. Eftersom dom har gästbrygga för båtfolk, borde det inte vara något problem att stå på parkeringen över natten.
Calle

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

När det gäller god mat till rimligt pris, vill jag rekommendera den mongoliska buffén på restaurang Bamboo på Skeppsbroplatsen 1 i Göteborg. Där är "alltid" fullt, så du får beställa bord. 031-137975
Sen kan du ju parkera husbilen vid P-arken. Där har du ju parkerat förut.
Calle

Fast Calle, tror du att det finns platser där nu när Gothia Cup kört igång...? Jag misstänker att hela Göteborg är knökat med fölk....
/Annette

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag tänkte i och för sig mest på om det finns platser att parkera med husbilen, då risken är stor att ett antal Gothia-cup deltagare troligtvis nyttjar denna parkering för sina husbilar, men strunt samma, det blir nog inte gbg ändå, vi kanske bara tar personbilen o drar nånstans i närheten!
/Annette

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Så långt tänkte inte jag. Min föreställning om Gothia Cup är att det kommer mängder med ungdomar och att dom åker buss, och att då bussarna är parkerade i närheten av deras förläggningar. Men du kan nog ha rätt. I vilket fall så är maten både god och prisvärd på Bamboo, så jag tror risken för "fullsatt" är större där.
Calle

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det blev cykel ner till Kungsbacka (5km) och lunch på den fantastiskt goda restaurangen Restaurang Storgatan 1 - Vlkommen en restaurang vi rekomenderar om ni någon gång besöker Kungsbacka!
Efter det blev det lite Geocaching, se separat tråd om detta!
/Annette

Toppen