• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

ICE

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Fick några kloka rader från Kent 7 som är att tänka på innan olyckan har hänt
VIKTIGT BRA ATT VETA OM "ICE"
Hjälp till att sprida budskapet:

Ambulans och sjukvårdspersonal har noterat att de flesta skadade har mobiltelefon på sig, men de vet inte vem de närmast anhöriga är i kontaktlistan.
Förslaget är att alla lagrar minst en person som benämns "ICE" (In Case of Emergency) i mobiltelefonens telefonbok.
Under det namnet står den eller de personer som du anser bör kontaktas.
Vill du ha fler kontakter använder du ICE1, ICE2, ICE3 osv.Det här är enkelt att göra, är gratis och kan göra en stor skillnad när det gäller.

Gör en ICE-adress med telefonnummer omgående!!! Glöm inte att informera den som anges som ICE-nummer.

Läs mer på
http://www.civil.se/ice.pbs

Sänd mailet vidare till alla du känner så att namnet "ICE" börjar användas av så många som möjligt.

Vi får nu hoppas på att ingen av oss ska behöva använda denna kontakten i mobilen...men om olyckan ändå skulle vara framme så är det bra att kunna nå de nära och kära...eller hur?

.

Maggan o Åke

HBK Medlem
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2025
Sv: ICE

hej
mina barn skrev in det förca år sedan på våra mobiler. och det känns trygt att ha det så finns även i min almenacka inskrivet vem som är vem innan namnet
mw3231

F

F.d. 6238

Guest

Tack för att Du påminde mig.
Jag har haft detta länge i min mobil men hade glömtihåg att ändra numret. Men nu har jag ändrat det tack vare Dig. TACK, hls kurt

S

SevenEleven

Guest

Jag var precis nära att skriva ett likadant tips men med sökfunktionens hjälp fann jag att det redan fanns. Jag passar därför på att "bumpa" upp meddelandet såhär i semestertid.

Förutom i mobiltelefonen har jag även en lapp i plånboken märkt ICE med telefonnummer till anhöriga.

In Case of Emergency - Wikipedia, den fria encyklopedin

Toppen