• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ice Age!!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Husbilskalles resa

Jappe och Wizard! En förklaring fordras!
Tänkte att det var dags att byta avatarbild, så jag valde en figur som jag och ungarna gillar. Bilden föreställer Sid, en figur från en film som heter Ice Age som är grymt rolig. Sengångaren Sid är också min favorit, även den sabeltandade ekorren Scrat som aldrig får sin efterlängtade nöt!
Ice-Agefilmerna inleds alltid med en episod där Scrat försöker komma åt en nöt, och hans förfarande ställer alltid till med en stor naturkatastrof, antingen en ny istid, eller att alla isar smälter, eller som den kommande trean nu, att det blir en megastor jordbävning. Under filmens gång så brukar man inte få se så mycket av Scrat, bara lite glimtar från hans jakt på sin nöt.
Sid är en otroligt snäll och omtänksam figur, men han kan inte säga r, och han upprepar ofta sitt stående uttryck "behandla mig med jespekt!! (respekt). Detta säger ständigt mina barn...

Har ni inte sett filmerna rekommenderar jag att hyra eller köpa DVD:erna, makalöst bra humor och mycket fin grafik!

Här är några trailers från filmen
Ice Age 3 - Dawn of the Dinosaurs - Official Trailer - YouTube
"Ice Age" trailer - YouTube

12419-12419-20060202_181618-320x240.jpg

Ice_Age.jpg

ice-age-3-sid-ff.jpg

sid.jpg

H

hianders

Guest

Ludde (Annette)! Det är väl fyran som kommer nu. Vårt barnbarn Lukas 4 år älskar att titta på trean. Han låter så cool när han skall uttala Ice Age!!

Rekommenderar också att man tittar på dessa filmer!! Så roliga!

fru hianders/Inger

H

hianders

Guest

Det har du/ni gjort! Trean handlar om att de är i underjorden och får hjälp där av Bart i en massa äventyr. Manny (mammuten) och hans Ellie får en dotter.

Ha det

fru hianders/Inger

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ice Age!!

En annan stor favorit i vår familj (kanske lite beroende på att vi har får på gården) är fåret Shaun! En grymt rolig kortfilmsserie, hoppas det snart kommer en riktig långfilm. Samma som gjort Wallance & Gromit, humor i toppklass.
Shaun är ett får som bor på en gård nånstans i England tror jag. Gården ägs av Bonden, en ensamstående man med flaskbottenglasögon. Han har en hund, Bitzer som är väldigt lojal mot både husse och fåren, som han egentligen ska vakta. Problemet är att Shaun hittar på både det ena och det andra, allt i syfte att förbättra något för flocken. Bitzer försöker avstyra utan att röja vad som händer för Bonden...rekomenderas att kolla på filmerna, många av dom ligger ute på SVT Play, barn, men passar för alla vuxna med humor. Har fått mig många goda skratt av denna serie!

shaun.jpg

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Jag tittar hellre på dessa tecknade filmer än någon blodig actionfilm. Där är en scen i Ice Age 2 ca36minuter in som jag kan se på lika många gånger som pungråttan blivet utskjuten från ett träd. Sedan är han stendöd tills han säger "jag kan stå" och "jag kan gå" helt underbart. Tänk att man kan skratta tillsammans oavsett ålder i biosalongen.

Jag flyger.jpg

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Jag säger bara en sak: Shrek

Speciellt den första. Så otroligt bra och genomarbetad.
Minst lika mycket vuxenfilm som barnfilm och varje gång man ser den lägger man märke till någon ny underfundig poäng.

Toppen