• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ibland får man oväntat besök

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2026
Idag dök det upp två bekanta ansikten vi inte träffat på ett bra tag.
Nämligen HBK 3. Postis.
Nisse o. Britta.
DSC_0011_copy_4488x2525.jpg
Ursula, Nisse o. Britta.

Det blev ett par timmars prat över en kopp kaffe.
Det var mycket skoj att återigen träffas helt spontant. Dom var ute och provkörde sin nyinskaffade personbil och där stod vi utmed deras väg.

Nisse o. Britta hälsar till alla både nya och gamla medlemmar kända som okända.

Postis är en av de ledande profilerna att klubben blev till, för de som inte känner honom.

Krister o. Ursula.

Senast ändrad:

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025
Tack Krister och Ursula för kaffet och en trevlig pratstund , vi brukar titta till oljehamnen i Vänersborg lite då och då och se om några bekanta hittar till den fina platsen.
Britta och Nils /Postis.
Kul att se er på bild i alla fall, ha det gott hälsar

Rose-Marie och Leif

perjan

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2025
Visst är det trevligt när man vid husbilsresor gör spontana stopp och plötsligt träffar gamla bekanta.
Vi gjorde en resa med husbilen runt i Tjeckien och Tyskland för några år sedan och träffade i stort sett inga svenskar alls
på alla de ställplatser vi besökte. Utom vid två tillfällen och båda visade sig ha gemensamma nära bekanta med oss.
Ett par i Prag från Piteå från skoltiden och ett par från Värmland i Tyska Minden som var nära bekant med vår son (samma förening).
Ibland känns världen liten när dylika tilfällen kan uppstå som ofta blir de bästa mötena.

Senast ändrad:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Javisst den spontanträffen glömmer vi aldrig vi var på väg till Lofoten och ni skulle till Danmark om jag minns rätt och vi blev tipsade på hemsidan om en bra plats att fira midsommar på, danslogens ägare hänvisade oss om att stå på badplatsens parkering strax intill den stora parkeringen ,det kom ett tiotal bilar från olika håll i Sverige som sett tipset vi hade fått. De kom från Kungälv, Uppsala, Smedjebacken, Finspång mm. och vi hade aldrig träffat någon av dessa tidigare det blev ju sång och musik vid långbordet av hög klass speciellt kommer jag ihåg "Ove Törnqvist". Detta hände midsommar 2008-06-18. Tack för att du påminde oss om denna fantastisk trevliga spontanträff, det var visst några som badade i det vårvarma badvattnet +15 grader var det visst.
/Postis

Toppen