• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

IBAN-avgift?

F

F.d. 55347

Guest
Finns det någon som har erfarenhet av att skicka in medlemsavgiften 100:- med IBAN-nummer från utlandet. T ex Norge, Finland,Spanien eller Portugal. Jag upplever det som att bankerna tar ut avgift ungefär lika stor som medlemsavgiften. Hur stor avgift har du erlagt?

kangas

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: IBAN-avgift?

Hei!
Nå har jeg sjekka med bankutskriften.Meg kostet det 50kr. i omkostninger.
Litt ergelig når det innbetalte beløpet kun er 100 sv. kr, for meg ble det 87 norske.
Men, på den andre siden er jo medlemsavgiften latterlig lav sett i relasjon til hvor mye tid av livet sitt man bruker foran PC'en for å følge med hva som skjer på Husbilklubben.
Ta JAPPE's innlegg f. ex., Man sitter jo her med kartet og følger hans minste bevegelser....:twitcy:
mvh
Kangas

F

F.d. 5361

Guest

Motsvarande EU-förordning Nr. 2560/2001 få det kosta inte mer an
vanlig överförining inom landet, sedan 1. juni 2003

T.ex i Tyskland inte mer an 0,5 EUR

Kanske kommer till avgift från bank för att du har ingen konto
I Tyskland mest 2 eller 3 EUR

Mvh.

Norbert

F

F.d. 25023

Guest

Provisionerna i de spanska bankerna är väldigt olika. Är man en fast bra kund kan det vara 0:- även till icke Euro-länderna.

Avgiften är annan inom Euro-området, (där den inte får vara högre än hemma, ofta 0:) och till/från övriga EU.

Fråga och byt bank om du inte är nöjd, gäller även i Sverige.

hälsn
jyrki

F

F.d. 29916

Guest

Finns det någon som har erfarenhet av att skicka in medlemsavgiften 100:- med IBAN-nummer från utlandet. T ex Norge, Finland,Spanien eller Portugal. Jag upplever det som att bankerna tar ut avgift ungefär lika stor som medlemsavgiften. Hur stor avgift har du erlagt?

Jag har ICA banken och betalar via internet. Det kostar gratis!

Hälsningar i vintermörkret
Göran

adriatik660

HBK Medlem
Kommun
Åland
HBK-Nr
7153
Medlemskap
2024

hej jag ser att jag betalat 26 euro för anmälningsavgift o årsavgift som ny medlem med iban nummer men jag vet ej om det är tillräckligt eller om jag blev skyldig HBK något. Ganska svårt att överföra pengar över ålands hav fast det är 40 år sedan dom kunde resa till månen

F

F.d. 53078

Guest

Jag tänkte betala 3 år för att minska denna avgift, men banken tog obligatoriskt delad avgift så det blev bara 2 år dessutom betalade jag i € så det blev större skilnad. Nu är i allafall problemet uppskjutet i två år.
Spanien är ett U-land när det gäller bankservice.

F

F.d. 2692

Guest

Det är den betalande som betalar eventuella bankkostnader.
HBK får däremot betala 2:- för varje utlandsinbetalning.
För dom som betalar i Euro blir det lite gungor och karuseller, beroende på växelkursen. Inga stora skillnader, mellan 95-105 skr så det brukar jämna ut sig.

Kassören

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

I Sverige tar dom bra betalt när man skall betala något till utlandet.

Jag skulle betala 15 Euro till Tsykland, till ett fast konto. Hade IBAN nummer och allt. Det skulle ha kostat 176: SEK i min bank, Handelsbanken.

F

F.d. 25023

Guest

Byr bank!

Skandiabanken tar 0:-, men det finns ju andra nya(are) banker med som ICA, Ikano osv. det lönar sig att jämföra priserna på deras tjänster.

De gamla rövarbankerna dvs. Swedbank, Nordea, Handelsbanken osv skall inte råna oss med pengar något mer.

hälsn
jyrki

F

F.d. 53003

Guest

Hei!
Å betale kontingenten fra Norge gjenom vanlige bankkanaler, det blir altfor kostbart.
De 2 siste gangene har jeg betalt via Payson. En veldig grei måte, og nesten gratis.
Koster ca 10 kr om jeg minnes rett.
Helsing Berit & Ola

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Skaniabanken skulle aldrig får ta hand om mina pengar.

Min svägerska/svåger har ICa banken.Oj vilka problem det var när dom var i thailand för flera månader.

Och så vill ja går gå in i en bank och uträtta mina ärende, inte i kassan på ICA

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jag tänkte betala 3 år för att minska denna avgift, men banken tog obligatoriskt delad avgift så det blev bara 2 år dessutom betalade jag i € så det blev större skilnad. Nu är i allafall problemet uppskjutet i två år.
Spanien är ett U-land när det gäller bankservice.

Betal avgiften till någon av all de som kommer och beundrar ditt bygge så kan de göra överföringen via sin internetbank.

F

F.d. 25023

Guest

Skaniabanken skulle aldrig får ta hand om mina pengar.

Min svägerska/svåger har ICa banken.Oj vilka problem det var när dom var i thailand för flera månader.

Och så vill ja går gå in i en bank och uträtta mina ärende, inte i kassan på ICA

Men då vill man ju betala allt extra....

hälsning
jyrki:)

Toppen