• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Iakttagelse

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Jo i dag var där "lastbilskoll på E 6 vid Helsingborg norrgående hela dagen, Att inte alla skyltarna funkade det för står man för vad jag vet så var det säkert ett par tre år sedan jag så något sist alltså kontroll & allra helst en hel dag.
Vad kan Malmö ha bidragit till detta, vad jag vet så går vägen till sydeuropa på andra banan!!!!
Nä det var bara en tanke!!!
Mvh.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Iaktagelse

Det beror kanske på vad som kontrolleras. Norrgående vägbana trafikeras mycket med smuggelgods från kontinenten till Göteborg och Norge. Det kan röra sig om Kat eller sprit/cigaretter och det var kanske detta som kontrollerades?

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Iaktagelse

Hej Michael Johansson.
Mycket intressant vem vet, bra att myndigheterna agerar, som du kanske vet så den som har något som myndigheterna inta skall se så kör dom "runt" bakom den stora ICA byggnaden & sen ut på "stradan" igen Eller vise versa så är farbror "blå blir blåst"! eller är det bara till "mej" där är folk som gör tecken!?
Nä det var bara för vad jag vet & har set, där är långt mellan att Ljusskyltarna är tända för diverse kontroller & funkar det då går våra skattepengar till rätt ändamål, det är ju klart att allt tekniskt måste kollas innan det andvänds!
Tack för att du förstod.
Mvh.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Iakttagelse

Jag måste fortsätta , jo skyltarna 90,70 & 50 funkade men dom andra innan dess nä!
Att där sedan smög ut en "tapper" polisman mitt i vägvanan vad jag förstår när där kom en "tradare" som skulle kollas det tycker jag var "modigt" fast där var 50 km/h vad har dom för försäkring vid eventuellt olycksfall, blir hustrun rik!?
Ett tips förutom att där stod en blåblinkande P-bil vid sidan sätt ut en provisorisk mitt refug Den behöver inte vara så stor som "torrdockan "som strandat i lundåkrabukten men där vederbördande polis kunde söka skydd!!
& då hade kanske farten på bilisterna varit 50km/h.
Nä det var bara en tanke .
Mvh.

Toppen