• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I väntans tid

F

F.d. 30019

Guest
:)Visst är det spännande att efter månader av förberedelser nu få komma iväg på första resan i nya husbilen. Men i morgon smäller det! Tidigare i livet var det segelbåten som gällde. Nu har vi bytt köl mot däck. Förberedelserna inför husbilsåkande påminner om att göra klart skepp! Allt måste ju fungera, Gör det det? Är allt med, fungerar det och det och . . . . ?
Kl15 i morgon bär det av mot Varberg och färjan till Grenaa kl 19.45. Våra gäster Britt-Marie och Ulf samt Bitte och jag utgör besättning på Frankia 8400 GD MB. Väl i hamn i ställs kosan, efter hundkissning, direkt mot Flensburg.
Sova på parkeringsplatsen några timmar, handla och iväg mot Munden (med tyskt y), sedan Mulhouse, Montpellier, Agde/Sete, Tarragona, Alicante, Granada. Efter "nerresan" följer 10 dagar utmed spanska sydkusten. Sedan ställs nosen norrut i Spanien och västkusten av Frankrike, beneluxländerna, en bit Tyskland och Danmark. Ca 5-6 veckor lär ha förflutit innan vi når hemma-
hamnen igen. :D.

Ted Jondal

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
5514
Medlemskap
2025
Sv: I väntans tid

Låter ju riktigt härligt det där. Vi planerar också en resa till Spanien och vår dotter i Malaga, men det slutar nog med Costa Brava norr om Barcelona, för tiden räcker nog inte riktigt hela vägen, måste ju sola och bada lite också. Helt olidligt att vänta bara, men jobbet måste ju skötas så det finns lite slantar till resan
Ha det så bra och lycka till med resan till solkusten.

F

F.d. 14497

Guest

hej
en go resa på gång förstår jag, sänder bara en solig hälsning från Santa Pola, 10 km från Alicante, välkommna ner. Lämnar om en vecka efter 6 månader och hoppas på våren hemma.

...................//lowelowe.............:msn_sunglasses:

F

F.d. 52986

Guest

Önskar er en trevlig och upplevelserik resa.Har bara en fråga.
Vad har ni för totalvikt på er Frankia?
Min fru och jag kan aldrig ta med oss några goda vänner p.g.a. för
låg lastkapacitet.Vi har bara 4000 kg totalvikt i vår husbil,så en bil
av er sort kanske vore något för oss.

Toppen