• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

I Tyskland såldes flera nya husbilar i november, än under hela 2020 i Sverige!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nu har Tyska Caravaning Industrie Verband, CIVD publicerat försäljningssiffrorna för nya husbilar för november, en månad som normalt är en lugn månad även hos husbilsförsäljarna i Tyskland.
Men det är ett alldeles speciellt år, som genom pandemin gett ett ökat intresset för att resa säkert, det tillsammans med sänkt moms för att stimulera ekonomin, har gett genomslag i den tyska försäljningsstatistiken.

Det såldes inte mindre än 4 523 nya husbilar i november (Sverige 175), en ökning med 116.1% mot samma månad förra året. Just nu ligger ökningen på +39,9% för perioden januari - november i jämförelse med 2019.

Jodå, jag vet att folkmängden i Tyskland är ungefär 8 gånger större än vår egen i Sverige, men 4 532 bilar mot våra ynka 175 är trots allt 26 gånger så mycket. :msn_embarrassed:

Bara att gratulera den tyska husbilsbranschen och våra tyska husbilskollegor.


FD85AB40-9F0B-472B-9955-88E08A94CF32.jpeg

Tommy
 
Senast ändrad:

hanshåkan

HBK Medlem
Inlägg
186
Kommun
malmö
HBK-Nr
11761
Medlemskap
2024
Nu har Tyska Caravaning Industrie Verband, CIVD publicerat försäljningssiffrorna för nya husbilar för november, en månad som normalt är en lugn månad även hos husbilsförsäljarna i Tyskland.
Men det är ett alldeles speciellt år, som genom pandemin gett ett ökat intresset för att resa säkert, det tillsammans med sänkt moms för att stimulera ekonomin, har gett genomslag i den tyska försäljningsstatistiken.

Det såldes inte mindre än 4 523 nya husbilar i november (Sverige 175), en ökning med 116.1% mot samma månad förra året. Just nu ligger ökningen på +39,9% för perioden januari - november i jämförelse med 2019.

Jodå, jag vet att folkmängden i Tyskland är ungefär 8 gånger större än vår egen i Sverige, men 4 532 bilar mot våra ynka 175 är trots allt 26 gånger så mycket. :msn_embarrassed:

Bara att gratulera den tyska husbilsbranschen och våra tyska husbilskollegor.


Visa bilaga 203630

Tommy
hej det är nog likadant i hela europa då menar jag väst de har andra politiker där som ser bättre till sina medborgare det kommer att
bli trångt på ställplatser o campingar i tyskland o europa o skandinavien hälsar hans att vi blir av med corona
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
654
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag fick idag besked om att MB har förlängt leveranstiderna på deras chassin just pga den stora inhemska efterfrågan. Vår Nordic Extreme leverans hamnar nu på fel sida av april...
 

Lasse/Eva

FD HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
7012
Medlemskap
2021
Nu har Tyska Caravaning Industrie Verband, CIVD publicerat försäljningssiffrorna för nya husbilar för november, en månad som normalt är en lugn månad även hos husbilsförsäljarna i Tyskland.
Men det är ett alldeles speciellt år, som genom pandemin gett ett ökat intresset för att resa säkert, det tillsammans med sänkt moms för att stimulera ekonomin, har gett genomslag i den tyska försäljningsstatistiken.

Det såldes inte mindre än 4 523 nya husbilar i november (Sverige 175), en ökning med 116.1% mot samma månad förra året. Just nu ligger ökningen på +39,9% för perioden januari - november i jämförelse med 2019.

Jodå, jag vet att folkmängden i Tyskland är ungefär 8 gånger större än vår egen i Sverige, men 4 532 bilar mot våra ynka 175 är trots allt 26 gånger så mycket. :msn_embarrassed:

Bara att gratulera den tyska husbilsbranschen och våra tyska husbilskollegor.


Visa bilaga 203630

Tommy
Vad är momsen i Tyskland nu och vad var den förut.?
 

Lasse/Eva

FD HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Gullspång
HBK-Nr
7012
Medlemskap
2021
Nu har Tyska Caravaning Industrie Verband, CIVD publicerat försäljningssiffrorna för nya husbilar för november, en månad som normalt är en lugn månad även hos husbilsförsäljarna i Tyskland.
Men det är ett alldeles speciellt år, som genom pandemin gett ett ökat intresset för att resa säkert, det tillsammans med sänkt moms för att stimulera ekonomin, har gett genomslag i den tyska försäljningsstatistiken.

Det såldes inte mindre än 4 523 nya husbilar i november (Sverige 175), en ökning med 116.1% mot samma månad förra året. Just nu ligger ökningen på +39,9% för perioden januari - november i jämförelse med 2019.

Jodå, jag vet att folkmängden i Tyskland är ungefär 8 gånger större än vår egen i Sverige, men 4 532 bilar mot våra ynka 175 är trots allt 26 gånger så mycket. :msn_embarrassed:

Bara att gratulera den tyska husbilsbranschen och våra tyska husbilskollegor.


Visa bilaga 203630

Tommy
Ser att ni är i vackra Altea, där arbetade jag för cirka 4 år sedan på ReumaSol. Finns en jättebra indisk restaurang nära kyrkan, tror den hette the Crown
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Lasse/Eva
Tommy
Ser att ni är i vackra Altea, där arbetade jag för cirka 4 år sedan på ReumaSol. Finns en jättebra indisk restaurang nära kyrkan, tror den hette the Crown
Trevligt, tyvärr är vi kvar i Sverige..... vände i Tyskland när den 2:a vågen började bli obehagligt konkret.

Vi bor ca 150 meter från Restaurangen The Crown, ser vad gästerna äter på deras takterrass, från vår egen terrass. Vi bor i stadsmuren och hoppas att snart få
återvända. Hör av er nästa gång ni kommer till Altea.

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen