• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I stället för skattemärke

F

F.d. 55379

Guest
Nu när vi inte kommer att få något skattemärke att klistra på bakskylten skulle vi inte kunna ta fram HBK logga och klistar dit så slipper vi ett fult bortskrapat skattemärke.
Kan det va nå´t

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: I stället för skattemärke

Såg samma fråga i M tidningen och där var svaret att detta inte var OK.

Någon annan som vet bättre.

F

F.d. 55379

Guest

Jag var på ett tryckeri i dag och dom trycker symboler för glatta livet som skall säljas just för detta ändamålet

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Och en del trycker inget alls .... renskylt.se Tänka sig att det finns en marknad för detta att sätta ett märke över det andra för att dölja skattemärket .
20:- + frakt 6 kronor istället för att skrapa bort märket eller köpa en ny skylt .

F

F.d. 8036

Guest

Att sätta ett märke på registreringsskylten är inte tillåtet.
Man kan åka dit på 'Icke reglementsenlig registreringsskylt'

Kostar om jag inte minns fel - 1500 kronor.

nilhol

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
3160
Medlemskap
2025

Enligt kontakt med transportstyrelsen får det inte finnas något märke där skattemärket har suttit. Hade själv tanke på att klista EU märket där.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Varför över huvud taget besvära sig? Satt märke sitter :rolleyes: .

Eller är det ett försök att få en något äldre bil att se nyare ut :eek: .

F

F.d. 52919

Guest

Märket mitt satt dåligt hade för många gamla märken som flärpade och trp styrelsen sa att man int fick klistra på nåt annat..(för kännedom)
Moffa

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Att sätta ett märke på registreringsskylten är inte tillåtet.
Man kan åka dit på 'Icke reglementsenlig registreringsskylt'

Kostar om jag inte minns fel - 1500 kronor.

Tänk vad inkomster det skule kunna generera då det är mängder som åker omkring med Majblommor i fram .

Jag tog bort mitt märke med skrapan som vi har till spisen och nu är det blankt och inget annat kommer dit .

F

F.d. 8987

Guest

En ny registreringsskylt kostar 80 kronor hos Transportstyrelsen.

Torbjörn

F

F.d. 55379

Guest

Verkar inte vara någon bra ide. Jag sätter mig ner och funderar ut något annat som kan som kan förenkla vardagen.

F

F.d. 410

Guest

Tag en hårtork och värm upp "märkespaketet" försiktigt.
Tag ett industrirakblad, kniv eller dylikt och peta in under det innersta märket i ett hörn och drag försiktigt samtidigt som du värmer. Drag långsamt så du ser att allt följer med.

Voila! Skylten blir som ny.

PS Använder du värmepistol får du vara försiktig så inte skylten också smälter.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11362

Guest

Jag ski-er i vad mynd. sa..Jag har köpt kromade länsbokstav på Jula hälften så stor som de övriga .. snyggt så de så mvh..Edling på öland:twitcy:

J

Jimbo

Guest

Ha ha ha ha ha, vilken revolt !!!! En bild på en kroppkaka vore ännu mer innovativt. :cool:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Jag ski-er i vad mynd. sa..Jag har köpt kromade länsbokstav på Jula hälften så stor som de övriga .. snyggt så de så mvh..Edling på öland:twitcy:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Instämmer till fullo. Jag har också tänkt göra revolt, Valet står nu mellan en svart bokstav, eller en lika olaglig kromad som du :D.
Har för övrigt varit olaglig i tretton år. Jag har haft ett Chevamärke i mitten på framskylten på min Blazer i alla år utan problem.

JANKRO.

F

F.d. 1712

Guest

Har köpt ett sånt där täckmärke av samma material som skylten. Tycker att det blev mycket bra. Enkelt att sätta dit var det också.

I

Iveco 35

Guest

Varför inte låta det gamla märket sitta kvar.:cool:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

På JULA sätter jag inte min fot mera för det som jag fått med mej i kassarna hem har bara gått sönder , förutom husbilsöverdraget som jag inte använt än .

Toppen