• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I husbil är det aldrig tråkigt

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Ibland så funderar jag på vad folk gör i Sverige på dagarna/kvällarna, pensionärerna tänker jag då på, där ni sitter i era lägenheter/villor? Här har vi fullt upp med att fylla vatten, tömma gråvatten och latrin. Sitter ute och njuter i solen, som ofta lyser här, och läser eller löser korsord eller handarbetar med något. Pratar med andra husbilsfolk. Spelar boule på eftermiddagarna. Tar turer till affärerna för att handla vilket behövs i stor sett dagligen för vår kyl/frys är ju inte så stora. På kvällarna lyssnar vi på radion, sitter vid datorn och en del tittar på tv. En sak är säker att vi har det aldrig tråkigt. För har vi det på ett ställe så kör vi till en annan plats.

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Sv: I husbil är det aldrig tråkigt

Gokväll

Skillnaden är inte så stor. Vädret o framför allt värmen är den stora skillnaden.
Mycket att göra även här i Fjärås.

ha d

holiday

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2026

Ibland så funderar jag på vad folk gör i Sverige på dagarna/kvällarna, pensionärerna tänker jag då på, där ni sitter i era lägenheter/villor? Här har vi fullt upp med att fylla vatten, tömma gråvatten och latrin. Sitter ute och njuter i solen, som ofta lyser här, och läser eller löser korsord eller handarbetar med något. Pratar med andra husbilsfolk. Spelar boule på eftermiddagarna. Tar turer till affärerna för att handla vilket behövs i stor sett dagligen för vår kyl/frys är ju inte så stora. På kvällarna lyssnar vi på radion, sitter vid datorn och en del tittar på tv. En sak är säker att vi har det aldrig tråkigt. För har vi det på ett ställe så kör vi till en annan plats.

Kan bara hålla med, vi har samma dagliga sysslor här i Salubrena.

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025

Jätteenkelt. Vi har olika intressen, även vi pensionärer.

Oavsett, även vi på hemmaplan längtar efter värme.
Och efter att kasta loss kanske i början av mars?
Men, Spanien eller Portugal i december/januari? Nja ...

Senast ändrad:

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Jag är en som inte kan sitta sysskolös nån lägre tid, vi försökte övervintra i Portugal Fuzet en höst, men till slut blir jag galen av samma rutinerm gå ut med hunden fika gå och andla, mm .Började krypa under husbilen för att e om jag kudegöra något, Isolerade vattentnaken med medhad skuplastmatta.
Jag har min jakt och viltvård på hösten och så meckar och snickrar jag im mitt garage.
Älskar min husbil men basra när vireser,"resanär målet".

Jägarn

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag trivs bäst med min älskade Marianne oavsett om vi är på lyxhotell eller under bar himmel. Eftersom vår lilla HB hamnar däremellan, då lär vi inte ha det tråkigt resten av "livsresan" heller ; )

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Jag trivs bäst med min älskade Marianne oavsett om vi är på lyxhotell eller under bar himmel. Eftersom vår lilla HB hamnar däremellan, då lär vi inte ha det tråkigt resten av "livsresan" heller ; )
Är det inte bättre att du startar en ny tråd.Överskriften kanske ska vara.
Min älskade:yes::yes:

Toppen