• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I Gävle gillar man husbilar.

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Sv: I Gävle gillar man husbilar.

Tack för den trevliga upplysningen, Tommy!
I vår lilla stad är vi på gång med en ställplats inkl. all service på första parkett vid Torne älv.
Återkommer med utförlig information då jag får klartecken från berörd tjänsteman på kommunförvaltningen.
//Kjell

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Välkomna tillbaka, vi bor bara runt hörnet från den ställplatsen.

Om jag förstått rätt så är det i tillägg till dessa befintliga platser, lite längre ut som de nya platserna skall ordnas.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Välkomna tillbaka, vi bor bara runt hörnet från den ställplatsen.

Tackar Tommy detta blir perfekt för oss så sonen flyttat dit o fått lägenhet på gångavstånd. Men det blir nog först nästa tur dit först i sommar för nu styr vi söder ut i övermorgon o räknar med o vara i era spanska trakter om cirka en vecka :)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Stolt skall du vara Tommy, grattis! Tyvärr, vi i Göteborg har inte samma tur. Jag t.ex. väntar fortfarande på ett svar från "väg & vatten" angående min förfrågan om tömningsplatser i Göteborg. Det duger inte att "kommunen" hänvisar till privata bussföretag för tömning. Tycker det är riktigt dåligt i en stad där man t.o.m. tar ut en avgift för att köra igenom.

Så roligt det hade varit om några av oss Göteborgs-HB-ägare (som inte bor i villa), kunde tillsammans eller enskilt skicka in ett "medborgarförslag" till en av stadens förvaltningar. Så roligt det skulle vara med en ställplats inkl. vissa komoditeter (åtminstone tömning & påfyllning) som vi skulle kunna nyttja och vara stolta över! Väg & vatten har säkerligen med tömning att göra, men vem kan man skriva till när det gäller ställplatser? Någon som vet?

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Stolt skall du vara Tommy, grattis! Tyvärr, vi i Göteborg har inte samma tur. Jag t.ex. väntar fortfarande på ett svar från "väg & vatten" angående min förfrågan om tömningsplatser i Göteborg. Det duger inte att "kommunen" hänvisar till privata bussföretag för tömning. Tycker det är riktigt dåligt i en stad där man t.o.m. tar ut en avgift för att köra igenom.

Så roligt det hade varit om några av oss Göteborgs-HB-ägare (som inte bor i villa), kunde tillsammans eller enskilt skicka in ett "medborgarförslag" till en av stadens förvaltningar. Så roligt det skulle vara med en ställplats inkl. vissa komoditeter (åtminstone tömning & påfyllning) som vi skulle kunna nyttja och vara stolta över! Väg & vatten har säkerligen med tömning att göra, men vem kan man skriva till när det gäller ställplatser? Någon som vet?

Ni får låna Tommy en kort stund då händer det nog saker med ställplatser hos er oxå, tror jag nominerar Los Suecos till årets fixare.:D

/Pelle

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ni får låna Tommy en kort stund då händer det nog saker med ställplatser hos er oxå, tror jag nominerar Los Suecos till årets fixare.:D

/Pelle

Nej Pelle, det är inte jag som skickat in medborgarförslaget.

Sjäv sitter jag bara på läktaren och applåderar att vår kommun visat ett konkret intresse för vårt fritidsintresse, ser husbilsåkarna som besökare som berikar kommunen och värda att satsa på.

Tommy

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Igår stod fem bilar o trängdes vid södra Skeppsbron flera fick vända. Själv snurrade jag nog minst en timme bara för o hitta en parkering.
Så behovet finns.

Robert-110

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022

Kaj o Gisela:
Nu är väl detta överspelat men eftersom vi också konstaterat att de två platserna vid Södra Skeppsbron alltid är upptagna och numera är grusplanen på andra sidan gatan en byggarbetsplats så parkerar vi för övernattning på parkeringen vid Gevalia. Lika centralt som Södra Skeppsbron. Kostnad 2kr/tim.
Finns i vår ställplatslista.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/661348

Toppen om Gävle ordnar med fler platser vid Södra Skeppsbron men Lillåvägen är ett bra alternativ för oss som inte behöver någon annan service än en lugn parkeringsplats.

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Tack för det Robert Har missat denna så det blir nog o ta sig dit innan någon nitisk P-vakt hittar mitt nuvarande gömställe.

Toppen