Tommy Dynér
HBK Medlem
I dagens Gävle Dagblad kan vi läsa det här.,,
Klart för fler husbilsplatser i centrala Gävle
Tommy, som är en stolt Gävlebo
Klart för fler husbilsplatser i centrala Gävle
Tommy, som är en stolt Gävlebo
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Välkomna tillbaka, vi bor bara runt hörnet från den ställplatsen.
Stolt skall du vara Tommy, grattis! Tyvärr, vi i Göteborg har inte samma tur. Jag t.ex. väntar fortfarande på ett svar från "väg & vatten" angående min förfrågan om tömningsplatser i Göteborg. Det duger inte att "kommunen" hänvisar till privata bussföretag för tömning. Tycker det är riktigt dåligt i en stad där man t.o.m. tar ut en avgift för att köra igenom.
Så roligt det hade varit om några av oss Göteborgs-HB-ägare (som inte bor i villa), kunde tillsammans eller enskilt skicka in ett "medborgarförslag" till en av stadens förvaltningar. Så roligt det skulle vara med en ställplats inkl. vissa komoditeter (åtminstone tömning & påfyllning) som vi skulle kunna nyttja och vara stolta över! Väg & vatten har säkerligen med tömning att göra, men vem kan man skriva till när det gäller ställplatser? Någon som vet?
Skillnaden mellan Gävle och Göteborg kanske är att Göteborg INTE gillar husbilar och särskilt då nära centrum.
Ni får låna Tommy en kort stund då händer det nog saker med ställplatser hos er oxå, tror jag nominerar Los Suecos till årets fixare.
/Pelle