• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

I dag fick jag telefon från "Microsoft"

kangas

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
En trevlig kille presenterade seg (på engelska) och hävdade at det var nåt snusk på min dator, och at jag borde lasta ner et program. Jag vill inte på detta forum upprepa vad jag svarade innan jag slängde på luren. Ej lämpad på tryck!!! Min sambo gapskrattade när hon hörde samtalet.
Bästa hälsningar från Kangas

F

F.d. 30024

Guest
Sv: I dag fick jag telefon från "Microsoft"

Akta er för sådana samtal. Det är bara ett försök att "plantera" s.k. trojaner ( jfr trojanska hästar) programsnuttar som gör att de kan ta kontroll över din dator. Mirosoft gör aldrig så. Se varning för falska telofonsamtal på deras hemsida:

Microsoft Sverige: Nedladdningar, It-lösningar, Spel, Online, Cloud Computing, Smartphones, Software
Jag har en bekant som jag anser vara ganska datorvan. Ändå började hon lyda deras anvisningar tills hon tyckte att deras engelska var i knaggligaste laget. Ringde mig och var lite "panikslagen". Det finns visst info på Microsofts hemsida hur man skall förfar om bedrägeriet gått för långt. ( hon småskämdes lite efteråt när jag "bannade" henne lite för att installera program som hon inte visste ursprunget till )

Helena&Rolf

HBK Medlem
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2025

Hörde om detta på radion häromdagen, Microsoft ringer aldrig upp om man inte ringt dem först. Ett 50-tal anmälningar hade kommit in från Östergötland seanste månaden.

F

F.d. 53074

Guest

Idag förärades jag för andra gången ett samtal från självaste Microsoft! Förtsta gången (för ett par månader sedan) talades en fruktansvärt dålig engelska och då var det lite intressant att prata med vederbörande - han kunde inte "försvara" sig ordentligt... Idag var engelskan i det närmaste fläckfri så jag avslutade med några väl valda fraser som jag lärt mig på engelska pubar. :rolleyes: Och nu vet jag också var jag kan komma i direktkontakt med Microsoft. Jag har nämligen numret; 009712179518. Visserligen verkar det höra hemma i Förenade Arabemiraten men det är säkert inte konstigare än att färdtjänsten svarar i Indien eller nå´t...

Kjell :D

F

F.d. 55554

Guest

Vi brukar svara "Hallå, hallå, hallå tills dom lägger på luren, det funkar bra. :yes:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag har också fått dessa samtal. Jag spelar dum (om det nu behövs :cool:) och uppehåller dom så länge som möjligt med dumma frågor. Alltid räddar det någon de inte hinner ringa.
När de börjar ana ugglor i mossen frågar jag om de tror att jag är dum i huvet och ber dom f..k off.
//W

D

Deleted member 11118

Guest

Också fått dessa samtal, det var en kvinna, jag berättade att jag jobbade med datorer o säkerhet, hon la på snabbt på. Aldrig jobbat med datorer, men kul var det.

Bengt62

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2025

Och när jag sa att det inte finns någon dator alls i vårt hem så blev det väldigt tyst:) i andra ända av luren.

Anne & Klas

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2025

Hej
Vi får oskså telefonsamtal från Microsoft och en massa andra t.ex Telecom.
Jag säjer "moment pleace" och lägger luren så kan de sitta där och höra min internetradio " Radio Jönköping" så länge de vill.
Klas

Toppen