• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hyrbil i Alicante

F

F.d. 8157

Guest
Hej alla klubbmedlemmar.Jag vänder mig till er ang. detta"lilla" bekymmer jag har.Var och vem vänder man sig till i Alicante för att hyra bil i 6 veckor med start i Januari. Ja, jag vet att det finns många företag som sysslar med uthyrning. Men ser man till alla det och det som tillkommer, så blir det rätt dyrt .Får vänner på besök.
:wub::wub::wub:

F

F.d. 30057

Guest
Sv: Hyrbil i Alicante

Søk på Spaniaposten.no,der kan man leie bil for 60E pr.uke.
inkl. fri km og full forsikring. Eks. Ford Kia 296E for seks uker fra 4januar..

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12602

Guest

Hejsan! Holiday autos, som har uthyrning i flygplatsterminalen i Alicante, var outstanding billigast när vi hyrde bil i våras!! Är du medlem i Motormännen blir det ytterligare rabatt om man beställer via deras hemsida!

Mvh Hansjöran

F

F.d. 52941

Guest

Hej!
Obsevera att du kan hyra max 60 dagar i taget, därefter måste du börja ny period. Gå in på easy terra och sök. Priset nu ligger på ca 58 kronor per dygn.
Lycka till !
Thomas

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Snabbtittade på en fiktiv bokning våren/april 2013 på 25 dagar i Barcelonaområdet.
Verkar vara STORA prisskillnader bland bolagen.
Hur kan det vara så stora skillnader??
Eller har jag missat något?
Sökte på en av de mindre bilarna, en extra förare och full försäkring.
.
Vad jag förstår så är full försäkring nästan ett måste därnere pga alla de småskador som bilen redan har och kommer att få under vistelsen - smårepor å skrapningar är ju vanligt å händer nästan varje vecka.
.
Tittade på en bil i våras som vi skulle hyra i Alicanteområdet - det var ca 10 st repor/skrapningar i plåt och plast på utsidan av bilen och en del smärre skador inne i bilen - var bara att ta FULL försäkring för att klara detta.

I

Inger-Lisbeth

Guest

Tack alla ni som har givit mig jättefina uppslag. Har nu fått en bra offert som jag tar. Det är så fint att vi kan hjälpa varandra och ta vara på den erfarenhet som finns ibland medlemmarana
TACK :wub::wub::wub:

F

F.d. 11214

Guest
Sv: Husbil i Alicante

Hej goa vänner,jag är ny medlem och behöver allt stöd och råd jag kan få.

Har just köpt en resa till Alicante den 14 feb-28 feb.för att testa husbilslivet.

Men hur får jag tag i en bra husbil för 2 pensionärer.

Denis från "götet" :)

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

Goldcar är ett annat alternativ - dom hyr t.o.m. ut Smart-bilar och det är dom ensamma om här nere. Otroligt lätta att parkera i trånga utrymmen men kanske inte lika trafiksäkra som en större bil.

Annars är nog, som Los Suecos skriver här ovan, CENTAURO ett mycket bra alternativ.
Går du med i föreningen MASAMIGOS (en klubb för nordiska medborgare med kontor i bl.a. Alfas del Pi endast 4 km norr om Benidorm och i Torrevieja), så får du rabatt på hyran och behöver ej heller betala extra för om även ditt resesällskap skulle vilja köra (det tillkommer annars alltid en kostnad för detta).

F

F.d. 30064

Guest

Hej

Vi har många gånger använt Hyrbil från 35 SEK/dag med Auto Europe när vi behövt. Har även bokat hemifrån och hämtat bilen på landets flygplats o lämnat den där. Inga problem alls. De jämför olika firmor och ger förslag på den billigaste i respektive land. Detta föranledde att vi på Cypern hade en fin liten focus i 8 dagar för 850 SEK för samtliga dagar för några år sedan i November. Självrisk eliminering ingår när vi betalar med vårt VISA kort.

//Sylvia

T

Teddi

Guest

inte precis alicant,,men torre,,en svensk kille med egen bilverkstad,,har som bisyssla köpt in 10 st, nya ford focus herrgård,,

hyr ut dessa till svenskar,,10 euro per dag,,inkl,allt ,,förs,,osv,,

90 dar--900 euro,,slå de den som kan,,:p

F

F.d. 11214

Guest

Tack skall du ha Teddi,men vi söker HUSBIL det verkar svårare,du kanske vet någon
i närområdet Alicante.

Hälsningar Denis

F

F.d. 11214

Guest
Sv: HUSBIL i Alicante

Hej och tack för ditt snabba råd,jag hör av mig om det blir napp.

Hälsningar och god Jul och gott nytt år

Önskar Denis med fru

T

Teddi

Guest

Tack skall du ha Teddi,men vi söker HUSBIL det verkar svårare,du kanske vet någon
i närområdet Alicante.

Hälsningar Denis

ojj,,ja gick som dom flesta på ämnet,,då blev de galet åt alla håll,,:p

men ja vet en,,ja kollar priser osv,, återkommer,,

Toppen