• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hyra ut bilen via Flexidrive!

F

F.d. 55717

Guest
Hej!
Fick idag ett reklamutskick ifrån Flexidrive.se
Detta är tydligen ett företag där man kan lägga ut sin Pb Hb Hv för uthyrning.
Kollade in deras hemsida och fick väl känslan av att det var ganska seriöst.
Har aldrig funderat på att hyra ut min Hb men är lite nyfiken på hur det fungerar och om det finns några erfarenheter här inne om företaget som sådant.
Ha en bra dag!
Stefan

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Hyra ut bilen via Flexidrive!

Varför skänka bort pengar till någon annan som inte har betalat ett smack för er husbil:swoon:

Sätt hellre ut en annons på blocket om ni ska hyra ut er husbil.. Men ta förskottsbetalt och även en rejäl handpenning ifall olyckan är framme..

Glöm inte att kontrollera med ert försäkringsbolag om ni får hyra ut husbilen!!

F

F.d. 53012

Guest

Ger bara problem är alldeles för petig varje gång någon annan (släkting) har lånat har det skitet sig dom tror att det är ett hus som det går slå i dörrar och skåp hur som helst får gå igenom det mesta för nollställa allt till sitt ursprung. Men för dom som har förköpt sig kan det vara ett bra alternativ och amortera av skulden, har man ingen skuld kommer det i annan dager.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Kolla med försäkringsbolaget vilka regler som gäller vid uthyrning!
Om inte husbilen lämnas tillbaka efter en uthyrning gäller troligen inte stöldförsäkringen, eftersom du har lämnat ut nycklarna frivilligt. Då har du antagligen förlorat husbilen för gott!

F

F.d. 29925

Guest

Försvinner bilen vid uthyrning är det ej stöld utan egenmäktigt förfarande så stöldförsäkringen gäller ej.

F

F.d. 55717

Guest

Hej!
Jag har inga planer att hyra ut bilen alls! Ni har helt rätt i att försvinner bilen så ersätter inte bilens försäkring det.
Men tydligen är bilen helförsäkrad i IF genom Flexidrive och de ersätter bilens värde vid ev försvinnande.
Detta i sig verkar lite underligt enl mig, för att förr så kunde man inte försäkra någon annans fordon men det kanske är ändrat.
:)

Toppen