• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hyra husbil i Stockholm panik

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028
Hej
I går kväll när vi skulle köra på båten i Åbo märkte jag att kopplingen var dålig, I dag när jag körde av båten fick jag inte i växeln utan måste starta med växeln i så jag kunde köra av båten
Nu letar vi efter husbilsuthyrare i Stockholm
Skall ringa till försäkringsbolaget nu och fråga om de har lösning
Men skriv om Ni vet någon firma som hyr ut
Ha De paffw

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Hyra husbil i Stockholm panik

Låter nästan som att det är mekaniken till kopplingen som inte är som den skall vara.

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Hej
Kolla att kopplings vajer hållaren som sitter på växellådan inte har vridig sig ...jag hade sådan broplen med min J5:an -90

sacce

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Kolla att kopplings vajer hållaren som sitter på växellådan inte har vridig sig ...jag hade sådan broplen med min J5:an -90

sacce

Det är just det som har hänt, men dessutom är vipparmen som vajern är fast i kärvat fast så man orkar inte röra med handkraft
H paffw

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Där vajer sitter fast i koppling armen skal vara skärv för att det är kopplins fjädringen som belastar detta.!!

Sakari K

Egil 84

HBK Medlem
Kommun
Vallentuna
HBK-Nr
84
Medlemskap
2026

Har du möjlighet, gå in på google.se och sök på hyra husbil i Stockholm. Då får du
upp olika uthyrningsfirmor.

Behöver Ni någonstans att ställa upp bilen, går det bra hos oss.
Jag är hemma ni kan höra av er på telefon.

Lycka till Gunilla

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Finns en nyöppnad husbilsuthyrare i Kallhäll. det är en bil hemma en alkov. Kan ta reda på tel, numret om det behövs.

Jägarn

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej och tack för svaren samt telefonsamtalet från Sacce. Har inte varit inne på nätet sen i går men det löste sig (allt löser sig med pengar:D) hyrde en bil av Husvagnsspilisten i Upplands Väsby och egna bilen står i värtahamnen 300 m från båten planen är att köra men den utan koppling har tid på Tisdag till verkstan
Nu blir det att åka in till Elmia och drömma
Ha de Paffw

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej
Nu var vi hemma med husbilen körde från Åbo till Kronoby (440 km) utan koppling, det gick överförväntan, stannade och tankade (bilen o. magen) 1 gång, kom igenom alla korsningar och svängar utan att stanna, 3 gånger körde jag nog delvis mot rött
Ha de Paffw

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hejsan
19.40 ringde de från verkstan och sa att bilen är färdig då hade bytt koppling, framstöddämpare samt en "knopp" och styrlede i vänstra sidan, det som blev kvar är handbroms vajern.
Det som var fel på kopplingen om jag förstod rätt var att lamellerna var inte dåliga men lamellplattan samt lagret hade nästan kommit igenom? I allafall var det rätt beslut att inte köra från Stockholm till Ragglanda, Nu är kopplinge nästan lättare än gaspedalen
Ha de paffw

PS Jo du Sacce man får ta i ordentligt för att orka trycka in kopplingen med handen underifrån men det går Ds

Senast ändrad:
Toppen