• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hyperterminalen vs EOBD-systemet

H

hianders

Guest
Hej!
I många år har jag använt Hyperterminalen för att tränga in i diverse processenheter som t. ex. flödesgivare, analysutrustningar m.m. Ett generellt och bra program men som naturligtvis inte finns i Vistaoparativet men kan laddas ner.
Är det någon som vet om det går att komma in i EOBD via COM1. Skulle vara intressant om det gick.

Hasse A
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: Hyperterminalen vs EOBD-systemet

Sorry. Missuppfattade frågan. Hade du skrivit OBD2 skulle jag kopplat snabbare.

/Robert
 
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Hyperterminalen vs EOBD-systemet

Hej Robert!
Kolla den här länken betr. OBD2 så kan vi surra vidare sen EOBD
Min fråga är m.a.o. att använda en och att slippa köpa OBD-terminal
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hyperterminalen vs EOBD-systemet

Är det felsökning på just VAG bilar ? Den som du länkar till är väl "bara" en svensk översättning av RossTech Ross-Tech: Home och den kopplar du ju bara till en vanlig laptop och den kan du använda under körning och se en hel del som hur mycket sjället är öppet och hur mycket bränsle som ges och även hur LMMen mår .

Har du en nyare bil så är det ju även möjligt att koppla in och ur halvljusautomatik , för C-låset att stänga när du kör osv .
Det finns så mycket man kan göra med Vag-Com om man har en bil som klarar alla finesser ( egentligen rätt fantastisk grej ) .

Jag har väl använt Vag-Com till och från lite i 5-6 år men jag har ju en kompis som säljer det så han får fixa då det blir obegripliga problem ...
Nascom

Jag har även testa CRecorder som man pluggar in i OBD uttaget och sedan kopplar man det direkt till datorn : Nascom
Jag skrev lite här om det : NA Forum - Snillrik Loggningsinstrument och bifogade lite bilder som denna :
 

Bilagor

  • 904985-data.jpg
    904985-data.jpg
    147,7 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:
Toppen