• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymerkoncernens utställning

F

F.d. 53498

Guest
Vi är nu i södra Tyskland.

För några år sedan var vi på ett nytt ofantligt stort ställe som vi uppfattade som Hymerkoncernens utställning av samtliga inom koncernen förekommande husbilsmärken.

Bredvid låg en hel stad med outletbutiker. Är det någon som kan säga vad staden heter?

Mats C

HBK Medlem
Kommun
Götene
HBK-Nr
4927
Medlemskap
2025
Sv: Hymerkoncernens utställning

Du måste mena Wertheim, ligger mellan Frankfurt och Würzburg.

Mats C

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Wertheim stämmer ganska bra,men det var nog inte bara hymerkoncernens bilar där,det fanns nästan alla märken där, också italienska,men inte Concorde.Det finns också en stor tillbehörsbutik och ställplats där,jag var dit i mars.
Mvh Jan-E,

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej!

Vi var på Solzemos i somras.

Det var en fantastisk anläggning med en enorm tillbehörsbustik.

Fick tips om en bra ställplats där inne på området.

Men jag måste säga att det var den sämst organiserade ställplats jag har sett!!

Man visste inte vad som var utställningsfordon eller parkerade bilar.:mad:

Totalt otyskt enligt vår mening, åkte därifrån till en mycket bättre ställplats lite längre norrut.

Otroligt besvikna blev vi.:mad:

Men dom som är ute efter en stor tillbehörsbutik och husbilsutställning blir inte besvikna!

Otroligt utbud!!:)

Ha det gott!!

F

F.d. 16416

Guest

Hej!

Håller med dej Hasse. Bättre är att stå på parkeringen utanför staketet, men blir rätt fullt där också framåt kvällen.

Roadglider

F

F.d. 53498

Guest

Tack.

När vi fick höra namnet Wertheim så mindes vi att det var precis så staden hette. Vi kommer att åka dit i morgon efter ett besök hos Frtiz Berger på förmiddagen.

Du har rätt, jag minns att det fanns ett Italienskt märke representerat där sist vi var där. Kanske Hymer äger dom oxå.

Hur som helst så blir detta vårt mässbesök i år.

Idag har vi varit Metzingen som har otroliga outletbutiker. Tyvärr trots att allt kallas billigt här så var prisklassen fel för oss. 350 kr för ett par vantar????
Vad sen att det står Hugo Boss på dom.

Nej den här staden var inget för oss, men kanske för andra som vill lägga mer pengar på klädkontot än vad vi vill.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Laika eies av Hymer gruppen - tror det er det eneste italienske i gruppen.

F

F.d. 53498

Guest

Som jag minns det så var det Laika som visades. Kan ge svar i morgonkväll.

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Det är Laika som finns där,Goldshmitt har också ett litet kontor där.
Mvh Jan-E.

A

aviata

Guest

Anders o Carita, hoppas ni fick mitt privata mail ang. vårt tidigare besök på www.expocamp.de tillsammans, där jag trodde att du Anders för en gångs skull var morrontidig och fixade frukostbrödet!!! Kram Eva

Senast redigerad av en moderator:

Peter

FD HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023

Tack.

När vi fick höra namnet Wertheim så mindes vi att det var precis så staden hette. Vi kommer att åka dit i morgon efter ett besök hos Frtiz Berger på förmiddagen.

Du har rätt, jag minns att det fanns ett Italienskt märke representerat där sist vi var där. Kanske Hymer äger dom oxå.

Hur som helst så blir detta vårt mässbesök i år.

Idag har vi varit Metzingen som har otroliga outletbutiker. Tyvärr trots att allt kallas billigt här så var prisklassen fel för oss. 350 kr för ett par vantar????
Vad sen att det står Hugo Boss på dom.

Nej den här staden var inget för oss, men kanske för andra som vill lägga mer pengar på klädkontot än vad vi vill.

Lite off topic men kanske intressant ändå.

En outlet jag verkligen kan rekommendera ligger vid Troyes
ca 18 mil syost om Paris. Här finns alla prisklasser.
McArthurGlen Designer Outlets mm.

F

F.d. 53498

Guest

Jag minns vårt gemensamma besök där Eva. Jag trodde det var Gunnar som fixat morgonbrödet.

Nu var det andra bullar. Gratisställplatsen kostade 5 E. Inget bröd på dörren och många många fler bilar på ställplatsen.

Outletten var trevlig nu med och billigare än den vi klagade på. Bilutställningen och tillbehörsshopen lika imponerande som då.

Vi är nu i Werinigerode och har just hört tåget tuta och ätit snitzel mit bratkartoffeln. Mums

Toppen