• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymercenter Ängelholm

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Jag var idag på Hymercenter i Ängelholm för ett verkstadsbesök idag.
En anställd bakom disken tar emot mig med följande:
"Jag ska gå och dricka kaffe.Eller går det fort ?"
Jag vände på klacken och gick. Hos dom är kaffet viktigare än kunder.
/Delteff
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Vem av personalen uttryckte sig så, skulle vara intressant att veta då vi mött liknande..
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Jag var också där i Ängelholm ville ha information om hymmer duo med sittgrupp bak, dom var totalt ointresserad av att lämna information om priser, det är nog det ointresserade företag som jag varit på ,åkte till Göteborg (kärra)dom var otroligt hjälp samma ,mvh håkan
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Då kan man tänka sig svärsonen som nu assisterar som kundmottagare, eller hur?
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Hej Jag har inte mycket övers för Hymer Center . Man lovar att återkoppla men kommer ej tillbaka . Har ringt och sökt personen i fråga men undviker att höra av sig . På det stora hela tycker jag att företaget inte tar hand om sina kunder . Jag kommer aldrig att köpa en HB av Hymer Center


/Noy Noy
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Nu får ni lugna ner er i gnället, att det skulle vara någon form av företagspolicy, finns det knappast fog för.
Det finns säkert flera anställda i nämnda företag som gör sitt bästa var dag på jobbet, trots en kanske märklig företagsledning.

De kontakter jag haft med Hymercenter gäller bara Örebro, och reservdelspersonalen, av mej får de 5 :mh: av 5 möjliga.
Jag har alla gånger fått snabb och en mycket kunnig service. :)
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.604
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Positiva erfarenheter...

Vi kom farande från Göteborg på väg söderut mot Tysklands julmarknader och strax norr om Ängelholm var det kaffedags. Frugan klagade: fyllde du inte på vatten innan vi for? Jodå, men tryckpumpen funkade inte. Lite jobbigt för vi hade en färjebiljett till Rostock.

Nåja, vi såg en stor skylt "Hymercenter" från vägen och letade oss dit. Trots fredag eftermiddag så fick vi omgående hjälp med att försöka fastställa felet. Personalen skruvade på diverse ställen och fastslog att Pumpen är kass och de hade ingen i lager.

Istället hjälpte de oss att få kontakt med Bengt i Örkelljunga strax innan stängningstid. Bengt i Örkelljunga stannade kvar efter stängningstid, bytte pumpen på vår Rapido och vi reste vidare samma kväll.

Totalupplevelsen av Ängelholms Hymercenter är riktigt bra. Dom engagerade sig ordentligt och hjälpte oss vidare, utan en krona i debitering. Stort tack för hjälpen! Kanske kan det bli en Hymer nästa gång. Hälsar Björn o Lena.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Nu får ni lugna ner er i gnället, att det skulle vara någon form av företagspolicy, finns det knappast fog för.
Det finns säkert flera anställda i nämnda företag som gör sitt bästa var dag på jobbet, trots en kanske märklig företagsledning.

De kontakter jag haft med Hymercenter gäller bara Örebro, och reservdelspersonalen, av mej får de 5 :mh: av 5 möjliga.
Jag har alla gånger fått snabb och en mycket kunnig service. :)

Det finns mycket att ta upp i ämnet Hymercenter, i mitt fall i Ängelholm, men jag samlar mig än så länge....
 

Soraro

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
17164
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Stockholm syd har varit riktigt bra i alla kontakter. Stockholm norr är mer tveksamt. Övriga har jag inte haft erfarenhet av.
 

visom

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7130
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Jag har ett försäkringsärende på Hymer center i Ängelholm. Snart 6 veckor sedan de beställde (sa de) reservdel. Redan i december 2016 var jag där och reklamerade deras garantijobb i dag fredag 5/5-2017 har Inget hänt. Är där eller ringer två ggr i veckan, Undrar när jag kan få det jag behöver! Jobbigt!
 

visom

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7130
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Så känner jag faktiskt inte Hymer center i Ängelholm, De är tillmötesgående när jag kontaktar/pratar med dem. Däremot tar det tid innan det händer något som påskyndar de problem jag har.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Nu får ni lugna ner er i gnället, att det skulle vara någon form av företagspolicy, finns det knappast fog för.
Det finns säkert flera anställda i nämnda företag som gör sitt bästa var dag på jobbet, trots en kanske märklig företagsledning.

De kontakter jag haft med Hymercenter gäller bara Örebro, och reservdelspersonalen, av mej får de 5 :mh: av 5 möjliga.
Jag har alla gånger fått snabb och en mycket kunnig service. :)

I mitt fall är det definitivt inget gnäll men om jag skall skriva mer och berätta om det vet jag fortfarande inte, jag har inte bestämt mig än. Är inte så säker på att det skulle tillföra något...
 

Gösta E

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
9065
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Har bara goda erfarenheter av Hymer center i gbg, ialla fall verkstaden. Trots att jag har en direktimporterad bil har jag fått mycket hjälp där, både handgripligen och i form av god rådgivning för självfix. Vill speciellt framhäva verstadschefen Soleyman som har varit mycket tillmötesgående.
 

gonzo

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Svalöv
HBK-Nr
19012
Medlemskap
2024
Sv: Hymercenter Ängelholm

Hej
Blir mycket förvånad över att läsa allt negativt om Hymer center i Ängelholm,vi har haft kontakt med dom gånger flera och fått ett mycket proffsigt och trevligt bemötande samt god hjälp,och vi har inte ens köpt vår Hymer där.
Mvh Hanne o Johnny Ohlsson:
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Hymercenter Ängelholm

Har alltid blivit bra och trevligt bemötta av verkstads personalen på Hymer i Ängelholm.:yes:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Hymercenter Ängelholm

Ronny i Ängelholm på verkstadssidan är bra att ha att göra med. Markus eftermarknads chef i Örebro har också varit bra. Den gamle Aner och marknadschefen Fredrik har inte gjort mig glad. Särskilt Fredrik ringer aldrig tillbaka, svarar inte på mail och svår att få kontakt med. Bedrövligt!
 
Toppen