• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer

F

F.d. 55293

Guest
Hej!
Vi har Hymer Swing -02. Byter gärna erfarenheter och tips.
Mvh Sunesson:rolleyes:

F

F.d. 3628

Guest
Sv: Hymer

Hej !
Vi har också en Hymer Swing -02. Våran modell är 644, med alkov och stort garage. Vi är mycket nöjda och har ännu inte funnit nåt negativt. Förutom möjligtvis att vi nu för ett par veckor sedan konstaterade att golvet är något kallt på vintern. Men det "problemet" är nu också löst med en golv värmare.

Mvh
Hymer Swing

F

F.d. 55293

Guest

Hej!
Kul att höra av er. Hymer Swing 544:a är vår. Kom gärna med tips till oss lite oerfarna.
Mvh Sunesson

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Vi har också en -02 Hymer Swing CS 544 K med Alde vattenärme köprt hos Hymercenter i Ängelholm. En bil som är helt perfekt för oss (2 pers) vad gäller storlek. Lätt att parkera och lagom plats för oss. Det enda somär problem är att återförsäljaren, vid registereringen, inte använt den vikt som Hymer byggt bilen för utan satt den som Fiat verkar har rekommenderat. Vi har därför en skattevikt på 3000 kg medan bilens skyltar säger 3200 kg. Dessa tvåhundra kg betyder skillnaden mellan att köra lagligt och att ha övervikt.

EssoJ

F

F.d. 55293

Guest

Trevligt att höras av. Vi är också nöjda med storleken för två. Har tyvärr bara gasolvärme men klara oss bra med det eftersom vi inte är ute vintertid. Har ingen erfarenhet av Ängelholm, vi köpte vår på bilfirma i Karlshamn (såldes privat där åt en vän). Förre ägaren hade köpt den ny i Örebro. Knepigt med vikten ska kolla våran. Vi blev förtjusta i toaletten ljus och bra. Sängen på "loftet" är också rymlig tycker vi. Lite trångt lastutrymme, kräver planering med utemöbler. Jättefin att köra automatväxel.
Det är vår första husbil som vi har nu 4:e året, hade ingen erfarenhet när vi köpte den. Känns som vi hade tur, eftersom vi är helnöjda.
Mvh Sunesson

F

F.d. 55293

Guest

Nu kom jag på vad jag skulle fråga er hymer ägare. Uppe i sängen till vänster mot väggen, dvs mellan där man klättrar upp och hörnan, är en tunn metallist fastsatt i väggen ca 20-30 cm lång med en liten plastremsa med tryckknapp. Vad tusan kan den vara till? Gnuggat hjärncellera på dess funktion.
;-) sunesson

F

F.d. 13573

Guest

Hej!
Har ni kvar er Hymer? Ni har möjligen inte en svensk instruktionsbok...

F

F.d. 27075

Guest

Har en 524 01 och där är total vikt 3400kg,och last vikt 690kg bilen är 595 lång,trivs bra med den gjort lite ändringar,tagit bort över säng där bak,och ökat utväxling på 5 an,med 200 varv

F

F.d. 13573

Guest

Hej!
Du har möjligen inte en svensk manual...
Vi har en på tyska, dvs en svårläst...
Skulle verkligen uppskatta om jag kunde få (köpa) en kopia av någon!

MVH Karin

F

F.d. 5110

Guest

"Uppe i sängen till vänster mot väggen, dvs mellan där man klättrar upp och hörnan, är en tunn metallist fastsatt i väggen ca 20-30 cm lång med en liten plastremsa med tryckknapp. Vad tusan kan den vara till? "

Är det inte fastsättningen för bordsskivan under färd....
Så är det på min Hymer. Skivan skall ligga där uppe när man har passagerare vid dinetten.

/Lasse

Toppen