• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer vintergrill/front el. photoshop ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag var på den lokala husvagnsfirman och skulle köpa lite grejer och fick då se en förpackning med denna bilden .
Är det en vintergrill på bilden eller är det photoshopat med tanke på det står Hymer i grillen annars , grejerna i lådan var till Therford .

Med en sådan grill på vintern så kanske man får inte in så mycket blåst /fartvind i motorn .

Bilagor

• Hymervintergrill.jpg
    Hymervintergrill.jpg
    1 MB · Visningar: 9

California

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Hymer vintergrill/front el. photoshop ?

Onekligen intressant, ja som idé alltså. Vi kör nog med vårt exemplar t o m kalla november (nyfiken på nya däcken om inte annat...) och det vore himla bra om det gick att stänga ute en del av fartvinden.

Vad tror du - får maskinen vad den ska ha i alla fall av syre och kyla även om man täpper till insläppet vid logotypen..?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Motorn bör ju få tillräckligt med kyla via grillen som är nedanför och med en sådan gril som på bilden så bör ju körning vid minusgrader hålla tempen på motorn uppe lättare/snabbare och även då man står parkerad med snålblåst som kommer in i fronten bör det ju inte bli så känsligt med kylan på instrumentbrädan/hatthyllan .

Jag kan ju iofs maila Hymer i tyskland och fråga .

S

Sara & Micke

Guest

Det kan vara så att Thetford vill ha en anonym/neutral bil i sin annons och därför suddat ut loggan.
Jag har sett liknande i annonser för t.ex motorvärmare till personbilar.

/Micke

Toppen