• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer Center

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Oskar-543

Guest
Hej

Jag har en Niesmann ARTO köbt hos Hymer Center
Nu var jag så uheldig at beskadige mit Sidespigel og ville
köbe et nyt så jag ringde Hymer Center i Fredags og frågede om at köbe et sådan efter de havde kontroleret at den var köbt som ny ved dem .
De Meddelte mig at de ikke handlede med Niesmann og så ikke vilde sälge deres Reservedele til mig tiltrods for det er samme Spigel sidder
på Hymer så vilde de ikke sälge dette til en Niesmann Jag måtte se om
en af de nye Forhandlere havde et Spigel
Det er Service må jag sige

Erik:mad::mad::mad::confused:

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Hymer Center

Då vet du ju på vilken firma du inte byter bil nästa gång liksom jag och flera andra oxå :cool:

Gurra

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Om alla firmor gör som Hymer center så får du inte köpa någon ny backspegel. För du har inte köpt bilen hos dem. Menar dom verkligen allvar det låter helt vansinnigt. Ring till högsta chefen hos Hymer center och fråga om det är så att du inte får köpa en backspegel. Nämn även att du är medlem i ett Husbilsklubben.se med 4000 medlemmar och att firmor som inte hanterar sina kunder på ett bra sätt skrivs det mycket negativt om. Men jag förstår om du inte vill kontakta dem mer.
Lycka till.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Mye mer effektivt - send en klage til Hymer konsernet, N+B er heleiet dattebolag i Hymer Group. Hvis du fortsatt har problemer, kontakt først Östgöta Camping: Niesmann hvis de ikke kan løse problemet, snakk med Kongsberg Caravan i Norge.

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Mycket märkligt.
Eftermarknaden är viktig för bilhandlare. Verkar som den bara är besvärlig för vissa husbilshandlare.
Har vi inte någon aktiv i branschen här på forumet som kan svara på varför vissa handlare är så ivriga att skrämma bort kunder och så ointresserade av att tjäna pengar.

Tompera

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
3014
Medlemskap
2026

Sett ur ett kortsiktigt perspektiv är eftermarknaden ofta en icke lönsam affär.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Mycket konstigt ... Jag köpte våran Hymer på Hymercenter och har aldrig haft problem med något när det gäller delar eller frågor .

F

F.d. 9520

Guest

Hej!
Vi är inne på vår andra Hymer därifrån och har bara blivit väl bemötta.:spinny:

Hälsningar Ylwa o Tapio

O

Oskar-543

Guest

Det er jo nok fordi at Niesmann har droppet dem og givet
Importen til Östgöta Camping da de mener de gör det bedre
Skriver Salschefen hos Niesmann
Så det er nok grunden til uviljen

Erik

F

F.d. 53012

Guest

Mycket konstigt ... Jag köpte våran Hymer på Hymercenter och har aldrig haft problem med något när det gäller delar eller frågor .

Det verkar vara många bud om denna firma dom kanske skall uppsöka en psykolog dom verkar lida av personlighetsklyvning som är en tuff sjukdom som slår mot företag som inte går bra.

F

F.d. 53012

Guest

Det er jo nok fordi at Niesmann har droppet dem og givet
Importen til Östgöta Camping da de mener de gör det bedre
Skriver Salschefen hos Niesmann
Så det er nok grunden til uviljen

Erik
Var förbi Östgöta Camping och frågade på cykelstället som sitter på Elegance 2005-06 och undrade vad det kostar (finns även på Hobby) och dom hade två prislistor och det skämdes dom inte för. Köpt i sverige (tillverkard i Utlandet) 20.700:- importerad 13.200:- och då har man ett "owner card" men köpte från tillverkningslandet för 8150:- känndes snabbare och seriösare.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Var förbi Östgöta Camping och frågade på cykelstället som sitter på Elegance 2005-06 och undrade vad det kostar (finns även på Hobby) och dom hade två prislistor och det skämdes dom inte för. Köpt i sverige (tillverkard i Utlandet) 20.700:- importerad 13.200:- och då har man ett "owner card" men köpte från tillverkningslandet för 8150:- känndes snabbare och seriösare.

Borde det inte vara samma pris på en produkt oavsett vart den skall sitta på för något eller är det bara ett sätt för ÅF att straffa en som inte köpt bilen av dom ?

Det om något är ju lägre än "Glocalnet" ......

RolfH

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2025

Förstår Din vrede.
Själv har jag väntat på svar från dem i 5 månader för att få höja lastvikten på min bil som är köpt av dem. Jag ringer och ringer men inget svar.

Aldrig mer affär där.:mad::mad::mad::mad::mad:

F

F.d. 3088

Guest

Hmm Det är väll minsta besvär å snabba kulor som gäller vad jag förstår :rolleyes:

gurra

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Om du ringde idag så kanske du hörde på telefonsvararen att "verkstaden och reservdelsavdelningen" är stängd pga. sjukdom men det är 1:a gången dom inte svarat när jag ringt .

Om du har väntat i 5 månader så kan det ju vara att det har hänt något med dina ansökningspapper eller om du "bara" sagt till som någon kan helt enkelt glömt av , jag frågade om vi kunde höja totalvikten på våran men fick svaret att det är dom "små" bromsarna samt 15" hjulen och lite annat som gjorde att det inte var möjligt .

Jag fick igår ett par beslag till min duschvägg som jag beställde innan sommaren och dom fanns inte ens med i reservdelslistan med det trollade dom fram ändå utan kostnad .

C

Clinton

Guest

Då passar de bra att de är mässa. för då är dom väl där å kan svara på alla
frågor. om de är något vi undrar över??

Anders H

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
2360
Medlemskap
2025

Hej

Jag har en Niesmann ARTO köbt hos Hymer Center
Nu var jag så uheldig at beskadige mit Sidespigel og ville
köbe et nyt så jag ringde Hymer Center i Fredags og frågede om at köbe et sådan efter de havde kontroleret at den var köbt som ny ved dem .
De Meddelte mig at de ikke handlede med Niesmann og så ikke vilde sälge deres Reservedele til mig tiltrods for det er samme Spigel sidder
på Hymer så vilde de ikke sälge dette til en Niesmann Jag måtte se om
en af de nye Forhandlere havde et Spigel
Det er Service må jag sige

Erik:mad::mad::mad::confused:
På Hymercenters hemsida finns information som till stor del kan förklara den uppkommna situationen Anders H

:wideeyed:

F

F.d. 3088

Guest

På Hymercenters hemsida finns information som till stor del kan förklara den uppkommna situationen Anders H

:wideeyed:

Kan du utveckla jag finner inget som stöder påståendet, kvittar väll vilken handlare man går in till alla kan väll beställa hem delar till vilken bil som helst från vem som helst.
Exempelvis om jag går in till Kabe och vill ha en spegel till en Hymer fixar dom väll hem en sådan.

Gurra

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Gurra!

Köper inte ditt resonemang. Av vilken anledning ska en Hymerhandlare fixa hem prylar till en Kabe - eller om det var tvärt om. I mina ögon räcker det om de servar de märken som de själva representerar. Och om det nu skulle vara så enkelt som du verkar tro, varför gör du inte beställningen själv?

Staffan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen