• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer B500SL el B600SL årsmod 07-08 erfarenheter

aerobat

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
39205
Medlemskap
2024
Hej,

Är helt grön på husbil och funderar på att köpa en B574SL.
Någon som har råd eller erfarenheter av liknande?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Jag har haft en helintegrerad HYMER och det är välbyggda bilar. Som vanligt se upp med lastvikten, på min var den ganska klen och gick inte att väga upp enkelt. Körde troligen olagligt oftast, med för tung bil.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Nej det var en bekymmersfri bil. Det enda som hände var att vänster bak hjullager började låta illa och behövde bytas, Dålig smörjning sa verkstaden. Hur gammal är bilen du är spekulant på? Äldre Fiat har haft bekymmer med 5 växeln i fem växlade växellådan. Annars är Fiat pålitliga bilar utan större problem. Det som inte fungerade på min Hymer var bränslemätaren, hoppade upp och ner helt okontrollerat, var ett vanligt fel. Välj rätt försäkringsbolag med självrisk 1500:- för glasskada annars kan det bli dyrt med en helintegrerad vindruta.
 
Toppen