• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer A594 swing erfarenheter

F

F.d. 11029

Guest
Hej,

Har som ny husbilsägare gått och slått till på en Hymer A594 swing. -00 (eller -99 som det står hos transportstyrelsen)

men jag har försökt att hitta lite uppgifter på nätet om denna bilen , jämföra priser mm.

problemet är att jag inte hittat några med samma modellnummer på vare sig blocket , byt bil mm mm. bara en på codat.
har även sökt på en massa forum men inga träffar.

kan detta vara någon special modell som inte har kommit till sverige eller???

någon som har några bra tips på denna?
tex om motorstorlek (2.8)
växellåds problem eller liknande.

MVH Håkan

S

suneAl

Guest
Sv: Hymer A594 swing erfarenheter

Hej,

Har som ny husbilsägare gått och slått till på en Hymer A594 swing. -00 (eller -99 som det står hos transportstyrelsen)

men jag har försökt att hitta lite uppgifter på nätet om denna bilen , jämföra priser mm.

problemet är att jag inte hittat några med samma modellnummer på vare sig blocket , byt bil mm mm. bara en på codat.
har även sökt på en massa forum men inga träffar.

kan detta vara någon special modell som inte har kommit till sverige eller???

någon som har några bra tips på denna?
tex om motorstorlek (2.8)
växellåds problem eller liknande.

MVH Håkan

Hej Håkan.

Kolla i första hand TOTALVIKTEN. Detta avgör hur mycket Du får lasta i bilen.
Sedan kan Du kolla resten.

TOTALVIKT - TJÄNSTEVIKT = LASTVIKT " Mycket viktigt"

Häls 571
:mcride:

Toppen