• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer 676 SL

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Vi har bara hyrt en husbil, men blev som så många andra frälsta.

Är man ny så kan man läsa sig till mycket, men vi skulle gärna vilja veta om det är någon som har erfarenhet av en Hymer 676 SL.

För oss verkar den optimal möjligen med undantag av att stuvutrymmet är något begränsat, men det ger å andra sidan två bekväma kojer.

Motorn är en Renault på 145 hkr.

Ser fram med spänning på era kommentarer:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Hymer 676 SL

Hej,

Inga kommentarer, men vi tror detta var en bra bil. Nu slutade det med att dottern som bor i Italien sa att ni kan väl köra vår bil som är en Chausson ett par år.

Sagt och gjort nu bär det av till Italien för hemkörning. Man får köra en utlandsregistrerad bil i ett år i Sverige. Vad som händer sen är höljt dunkel, men troligen blir det en egen bil!:)

F

F.d. 15549

Guest

Hejsan.
vi har inte någon 676 sl utan en 662 cl som vi är mycket nöjda med.
detta är vår andra husbil den första var en liten knaus 510, man upptäcker saker som man saknar eller sådant som har en bättre lösning på inredning mm när man har "bott" in sig.
jag började leta på blocket och på firmor (Knausen köptes på Blocket) nackdelen att köpa privat är ju garantin.
det vi hade bestämt oss för var att det inte skulle bli en bil med alkov. fast det som var viktigast var att bilen skulle ha säng där bak och ha vinkelkök samt vara fyrbädars.
I våras var vi en sväng till Mantorp och där stod den den hade allt det vi önskade utom att det var den där "sketans" alkoven på bilen.
men efter att varit inne i den så kändes det inte som en alkovbil eftersom sängen går att fälla upp när den inte används, mycket praktiskt och man behöver ju inte bädda ner i dinetten när man är 4 st som ska sova.
bilen är 2-färgad och frugan bara smälte och sa
- den är ju jätte snygg att titta på också.
sedan ska ju tilläggas att "garage" är ju att föredra villket stuvutrymme det är.
Hymer som märke är verkligen kvallite och inget billigt skit som en del andra
lågpris- varianter som vi har varit inne i och även prov kört....
Sedan är ju det där med vilken bil och motor som är bäst är ju upp till var och en, den vi valde är ju en ford. och som sagt jag är helnöjd med den.
lycka till med ert husbilsköp
mvh Thomas :wink:

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Vad kul att höra,

Nu skaffar vi oss mer erfarenhet genom att köra - just det - en alkovbil, som vi absolut inte ville ha.

Just detta att fastna i sina tankar på hur bilen skall vara och sedan skyffla undan alla andra varianter tror jag lätt leder till felval.

Visst saknar vi den Hymer vi inte fick, men kollar man på Blocket, Bytbil och mobile.de så är det ju inte direkt någon brist på bilar till salu.

Så lär det väl vara även nästa år så jag tror att vi då har så mycket mer erfarenhet. Läser här på forumet varje dag. Det ger massor av inspiration.
:spinny:

Toppen