• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hymer 554 - olika med olika biltillverkare?

F

F.d. 3353

Guest
Har tittat på Hymer 544 som jag tror att vi börjar dra oss mot (eller ngt liknande). Som jag förstått det ska alla bodelar vara lika, oavsett vilket chassi det är byggt på.

Idag ringde jag på en, men han sa att sängen man hissar ned i fram bara var 1 m bred, ngn som vet om det kan stämma?
Hur kan man kolla planlösning på äldre bilar? :confused:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.603
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hymer 554 - olika med olika biltillverkare?

Hej Haul83, Jag har en helint. äldre Hymer 544 och jag är helt säker på (för en gångs skull) att sängen man hissar ner är 1,4 m. bred på mitten och lite rundad och smalare i utkanterna framåt. Det verkar väldigt mysko om den bara skulle vara en meter i en likadan bil, så vida ingen hemsnickare har varit framme och sågat. :confused:


M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hymer 554 - olika med olika biltillverkare?

Har en Hymer 564 och det som JANKRO skriver verkar stämma exakt. Hls Kurt.
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Hymer 554 - olika med olika biltillverkare?

Utan att kunna Hymerprogrammet i detalj tror jag mig ändå veta att den nedsänkbara är gjord för två personer, alltså med väl tilltagen bredd. Den sängen fungerar f ö alldeles utmärkt, åtminstone på senare modeller (vi har en 2005:a B C 544). Superbra madrass, enkel att bädda och fälla upp/ned. Modellen är perfekt för två personer i och med att det bara finns en säng och utrymmet i övrigt är väl tilltaget. Vi uppskattar särskilt de enorma sidofönstren. Med framfällda ryggstöd och panoramavindrutan är det som att sitta i glashus och betrakta världen utanför (eller bli betraktad av omgivningen...). Ljus och rymd och stora takluckan därtill - vi stortrivs med 544:an!
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Hymer 554 - olika med olika biltillverkare?

Vi kikade på en sådan som Califonia har fast med även en långsoffa på passagerarsidan och det var säng för 2 i fram .

( var det -05 som dom vände på köket ? )
 
Toppen