• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hymer 55 camp, 1991, bra köp?

F

F.d. 27046

Guest
Hallå!

Är som tidigare nämnts på detta forum ute efter en enkel och billig husbil och kollar runt på blocket (budget 100 000 kr). Nu ska jag till Skåne nästa helg och tänkte besöka Bengt i Örkelljunga och Husbilsreserven i Kristianstad. Finns det erfarenhet här om de båda försäljarna?

Har ni tips på andra seriösa säljare i Skåne?

Nu tittar jag främst på denna:
Husvagnsreserven - annons
Den är nyligen servad och besiktigat till efter sommaren 2015. Enligt försäljaren blir den invändigt genomgången och fukttestad dessutom. Kan det vara ett bra köp?

Tack för hjälpen!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Hymer 55 camp, 1991, bra köp?

Hejsan Falken83 och välkommen.
Det är ju nästan omöjligt att gissa om det är ett bra köp, men man brukar få en viss känsla när man ser bilen ute och inne för första gången.
Det brukar aldrig vara som bilderna, men ibland blir det ändå en glad överraskning.

Med viss garanti på funktionerna så kan det vara en bra början.
Men en gaslåga som inte funkar eller strul med värmen är ju ofta lätt avhjälpt med en reservdel och lite arbete.

Först kan du kolla... Det står bara diesel och inte turbodiesel. Ingen katastrof kanske, men en turbodiesel är rätt mycket piggare, så kolla vilket.

Det som du bör kolla upp mer ingående särskillt på en akovbil, är skarvarna mellan taket och väggarna främst på alkoven. Kolla också fönstret fram på alkoven som är utsatt för både regn och extra pisk av vatten när man kör.

Lita inte helt på ett fint papper med några snygga fuktsiffror på.

Att laga en fuktskada är mycket jobb men kostar inte så mycket om man kan själv.

Att laga en fuktskada kostar mycket om man inte kan själv.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Toppen