F
F.d. 3847
Guest
Någon som vet varför dom släppt Ford. Flera andra tillverkare har också återgått till Fiat.
Anledning tro?
Anledning tro?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Finns det någon substans i att Ford skulle vara en bättre vinterbil än Fiat?
Motorerna som sitter i FIAT from 2007 är av följande fabrikat:Jag har förstått att det sitter en Fordmotor i 2.2l i nya Fiaten? Men motorn blev väl bättre när Fiat monterat in den.
Motor MJT 100 2,2l tillverkas av PSA "Peugeot/Citroén" & FORD Company av ett gemensamtägt motorfabrik i FRANKRIKE .
I övrigt kommer motor MJT 130 2,3l & MJT 160 3,0l från IVACO MOTORS i SOFIM "ITALIEN"
Med andra ord:
FIAT MJT 100 = 2,2l motor från PSA/FORD
FIAT MJT 130 = 2,3l motor från IVACO MOTOR
FIAT MJT 160 = 3,0l motor från IVACO MOTOR
Varför Hymer återgår till FIAT Chassin är den enkla föeklarningen att FORD klarar inte leverera till HYMER Group i den takt som de är i behov av i sin produktion, har inget att göra med pris eller kvalitet.
PS! I Hymer Group ingår ett stort antal Husbilsmärken: Dethleffs, Burstner, LMC, TEC, Garado, ERIBA etc.
571