• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hylla på instrumentpanel Fiat Ducato 2000

Kalmar50

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
11019
Medlemskap
2024
Jag har nyligen blivit lycklig ägare till en CI Corfu årsmodell 2000. Saknar avställningsyta, mugghållare och plats för min navigations padda.
Har sökt på lite olika ställen och funnit dessa till lite nyare modeller men inte till min årsmodell. Jag vore tacksam för tips på hur jag löser detta. Antingen genom ngn egen konstruktion eller att hitta en att köpa.
Jag tänker mig att den antingen ska vara ovanpå instrumentpanelen eller under i mitten....
Tacksam för alla tips :)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Har du krockkudde på passagerarsidan så är det viktigt att du tar hänsyn till det. Är olyckan framme är det inte så roligt att bli träffad av en kringflygande hylla som projektil från en krockkudde.

//Michael, medlem
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag gjorde en hylla direkt för datorn. Det är inga problem för benen mer än att högerbenet kan ligga emot sidan när jag kör utan farthållare.

1688477398662.png
 
Toppen