• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Hvalsafari ved Andøya

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Hvalsafari ved Andøya

Trevligt åkte dit förstagången med hyrd husbil 1989 och såg 8 kaskelotter har sedan varit där 2 gånger ytterligare med förhinder av väder en gång på grund av för stora vågor. Rekommenderas som sagt. 1989 var valcentrat ganska nytt startade runt 1985-86

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Var också där i somras och såg tre kaskelottvalar. Underbar upplevelse så när som på de två gånger jag måste spy pga sjögången.

holiday

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4882
Medlemskap
2026

Seglade dit Sommaren 07 med våran båt från gbg och fick ha valar bara några få meter från vår båt, mycket fint ställe, men det är ju hela Norgekusten.
Man kan se mantåget (staketet) på vår båt på en av bilerna.

Mvh Bert

Bilagor

• Bild 038.jpg
    Bild 038.jpg
    2,5 MB · Visningar: 1
  • Bild 040.jpg
    Bild 040.jpg
    2,6 MB · Visningar: 1
  • Bild 015.jpg
    Bild 015.jpg
    2,1 MB · Visningar: 7
Senast ändrad:
F

F.d. 16087

Guest

Min familj har också haft glädjen att se dessa havets giganter. Fast då på Island.
Fast det första vi ser i filmen är väl späckhuggare.
Där finns ett äventyr för den äventyrslystne. Vid Tysfjorden finns möjlighet att få simma med späckhuggare. Lite söder Lofoten.
Sök (simma med späckhuggare)
MVH. Gunnar S

Toppen