• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Huvudströmbrytare Fordonsbatteriet.

Ippon

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
31482
Medlemskap
2024
Hejsan.
Skall ställa in bilen för vintern och söker efter huvudströmbrytaren till bilbatteriet / inte bodelsbatteriet . Förutsätter att det finns brytare mer lättåtkomligt än var batteriet sitter så jag slipper demontera delar av golvet.
Bilen det gäller är modell:
Cartago chick c-line MB 2024.

Ttacksm för förslag

Jan-Eric o Marianne

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
8830
Medlemskap
2024
Hej. Fråga handlaren om det är standard. Om inte så finns ju tillbehör för detta att extra montera. På vår bil
monterades det när bilen var ny. Obs. När strömmen sätts på får man återställa dag och tid samt fastmonterad
Gps. Hoppas detta hjälper dig.

Ippon

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
31482
Medlemskap
2024
Hej. Fråga handlaren om det är standard. Om inte så finns ju tillbehör för detta att extra montera. På vår bil
monterades det när bilen var ny. Obs. När strömmen sätts på får man återställa dag och tid samt fastmonterad
Gps. Hoppas detta hjälper dig.
Tackar för ditt svar.
Tyvärr missade jag att påtala om en x-tra strömbrytare då jag förutsatte att det var mer lättillgängligt att ta sig till batteriet. Ytterligare en lärdom man får bära med sig.
Borde förenklas från fabrik tycker jag.
Tack för ditt svar.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Hejsan.
Skall ställa in bilen för vintern och söker efter huvudströmbrytaren till bilbatteriet / inte bodelsbatteriet . Förutsätter att det finns brytare mer lättåtkomligt än var batteriet sitter så jag slipper demontera delar av golvet.
Bilen det gäller är modell:
Cartago chick c-line MB 2024.

Ttacksm för förslag
Finns ingen brytare på min Carthago, men till höger om gaspedalen finns en liten lucka,bakom den är minuskabeln bultad i bilen du får lossa den, alternativt ta bort golvet vid förarsitsen där är batteriet.
Beskrivning finns i manualen till bildelen.
Har aldrig ägt en bil med huvudbrytare till startbatteriet.

Ippon

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
31482
Medlemskap
2024
Tack för all engagemang runt detta.
Bifogar en bild på hur det ser ut i vår Cartago Mb vid just denna lucka. Jorden tolkar jag somm att det är den svarta kabeln som sitter förankrad i chassit. I min instruktions bok finns dina bifogade bilder lika här men som frmgår av bilden stämmer inte det. Troligen pga litiumpaket och solceller ??
Tackk ännu en gång.

Bilagor

• 20241026_105301.jpg
    20241026_105301.jpg
    1,1 MB · Visningar: 84

Inger&Jonas

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
27297
Medlemskap
2025
Bifogar en bild på hur det ser ut i vår Cartago Mb vid just denna lucka. Jorden tolkar jag somm att det är den svarta kabeln som sitter förankrad i chassit. I min instruktions bok finns dina bifogade bilder lika här men som frmgår av bilden stämmer inte det. Troligen pga litiumpaket och solceller ??
Tackk ännu en gång.
Ser likadant ut i vår bil

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Tackk ännu en gång.
Jorden är den svarta kabeln nere i vänstra hörnet, litium och solcell förändrar inget i bildelen.

Toppen