• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husvagnsmässan i Jönköping

M

mikkis

Guest
hej

I år har vi fått platser på område 2 under husvagns mässan. Förra året stod vi på område 3 men det lutade ju väldigt mycket

Någon som har erfarenhet av just område 2 ?
har ju ny husbil för iår men den är betydligt längre i fronten så område 3 hade ju varit helt uteluten.
tacksam för svar
/
Mikkis

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Husvagnsmässan i Jönköping

Är det inte område två som lutar rejält mycket? Området ett är den plana ytan närmast utställningshallarna och området tre är den yta utanför staketet som finns rakt fram från utställningshallarna bakom området ett. Området tre upplevde jag som relativt plant jämfört med området två som var som en alpsluttning.

Vi hade med oss ett par 45*220 och ca 1,5meter långa reglar som vi pallade upp med de småbitar som CC tillhandahåller. Trots att jag höjde ca 40cm under planken så lutade bilen och överhänget bak tog nästan i marken. Med nuvarande bil med drygt två meter överhäng och längre hjulbas skulle det aldrig gå att stå där.

Alltså, ta med rejält långa kraftiga bräder att köra upp på och var noggrann när du pallar upp dem så att härligheten inte välter.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Carina;
Skall inte ni stå på den samlingsplatsen 1,5 mil utanför Huskvarna mot Gränna som vi pratade om i Ullared ?

M

mikkis

Guest

va? menar du oss? eller har du förvälat os med någon annan.? vi har NTE varit i Ullared och pratat om att stå utanför Huskvarna.
/
Mikkis

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest

Vi har valt den bästa platsen....

Ragges landningsbana

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Ja den lutar ju inte i alla fall men ligger ju inte på Elmia området men med buss är man inne 20 minuter.

F

F.d. 7903

Guest

Område nr 2 sluttar rejält. Vissa husvagnar var uppallade så draget var nästan i brösthöjd på mej.
Område 3 vet jag inget om.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag klickade på "svara" under Carina som vi träffade i Ullared och hon pratade om Raggelanda .

Syns det inte vems inlägg man svarar på ?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Bengt-Åke Linder: nej det syns inte. Att klicka på svara i ett inlägg ger bara en förenklad svarameny medan att klicka på Svara-knappen till vänster under alla inläggen ger en komplett svarameny med möjligheter till formatering, lägga in bilder etc. Vill man svara till en viss person är det enklast att bärja med personens namn och sedan svaret eller, om det man svarar på ligger långt upp i tråden, genom att klicka på citera i det inlägget.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Bengt-Åke,
Jag förstod inte att det var mig du frågade :swoon: var inte vaken :swoon: men visst ska vi stå vid Ragglanda
Bra ställe att stå på, och trevligt att under några dagar träffa medlemmar.

Bussen tar vi sedan in till mässan, den går ju utanför på vägen och stannar vid mässan.

Hoppas vi ses

:) Carina & Gunnar

F

F.d. 50982

Guest

Hej!

Får lite "hicka" när vi läser att område 2 vid mässan sluttar så mycket. Eftersom vi är noviser på området tyckte vi att det verkade perfekt men...
Ni skriver om Ragglanda. Är det en camping eller? Vet ni om det finns något ledigt där att få ställa sin husbil på, vi kollade med campingen nära Elmia men där var det kört och det förstår jag.

Hälsningar

Patrik och Annelie medlem:1367

F

F.d. 50036

Guest

En liten undran? Om man nu pallar upp sin bil 40 cm och allt ramlar ihop så kan ju vad som helst hända, eller hur?

Är det inte värd att tänka på. Att betala för en sådan plats det fattar inte jag, för åker man husbil är ju finessen att kunna parkera på en bra plats.

Hälsningar från Torbjörn som sitter och "filosoferar"

PS Skall bli kul att träffa många av er i Jönköping DS

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

"Mikael J" okay då vet jag detta för på det andra forumet jag hänger på www.nordicaudi.com så syns det i tråden att någon har svarat på mitt inlägg och då kikar man ju till där , nu kan det ju gå en förbi eller kan man ändra det i inställningarna i respektives kontrollpanel att någon har svarat på mitt inlägg ?

Nåväl jag och frugan kommer iallafall till Ragglanda .

F

F.d. 7903

Guest

När vi var på mässan förra året stog vi på vanlig p-plats med en massa andra husbilar över helgen. Det finns ju ingen service där, men man har ju det mesta i bilen ändå.
Vad jag minns var platsen gratis.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Bengt-Åke Linder: enklast är kanske att få mailnotis när någon svarat i en tråd du skrivit i. Gå in på Kontrollpanel i den blå listen, välj Redigera alternativ och ställ in något lämpligt i Standardalternativ för ämnesprenumeration.

F

F.d. 1400

Guest

Hej. Är det ngn.som kan tala om för mig vad alla biljetterna till plan 1 på mässcampingen blir av alla är slut efter 5 minuter, i år när var i kont. med dom 4 min. över 9. (dom öppnar 9,00) alla var slut
Brollan

F

F.d. 8036

Guest

Område 1 brukar till stor del vara upptaget av diverse club-camps, Cabby, Solifer, Kabe etc etc, plus att utställarna köper biljetter till område 1 till sina medarbetare. Därför finns det nog inte många platser över till oss 'vanligt' folk.

Toppen