• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husvagnsinredning

F

F.d. 50360

Guest
Hej.
Tänkte bygga en plåtis är det nån som vet en husvagnsinredning
till salu ? gärna från en -90 talare eller nyare /Jarmo

F

F.d. 50104

Guest
Sv: Husvagnsinredning

Hej ring runt på skrotarna många lägger inte ut husvagns delar på laga och bildels basen. Jag fick tag på en fräsch hobby för 20 tusen på en skrot i sommras. Jag har nästan använt allting från vagnen värme system ,skåp ,kyl,spis,wc,mm
.även om alla skåp har fått modiferads så kostar det inget
Tommy

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Du har inte funderat på att bygga själv med "lösvirke" rakt igenom? Oftast har ju plåtisen en svängd form både i längd och höjdled. Om man formar t.ex. ett överskåp som tagits från en husvagn med vinkelräta väggar till att följa väggens form i plåtisen så försvagar man en redan bräcklig konstruktion ytterligare. Skåpen är ju byggda med en vek regel som underlag till tunn plywood.

Du kanske redan har klurat ut hur du skall förstärka inredningen. Den måste förankras benhårt i väggar, tak och golv. Skall klara en olycka utan att hela inredningen åker fram i förarsätet.

Kika på Brors Axelssons tråd. Där finns mycket att hämta.

Lycka till!

:)

F

F.d. 50360

Guest

Tack alla för goda råd och tips återkommer
hur det går. /Jarmo

Toppen