• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husvagnsbrand

F

F.d. 7747

Guest
En omkom i brand

En husvagn totalförstördes under söndagskvällen vid en brand på Nydala camping i Umeå.
Vid 22.20 fick SOS-alarm in ett larm om att en husvagn som står på Nydala camping var övertänd.

Husvagnen blev helt utbränd vid eldsvådan.

Polisen bekräftar att en person har omkommit i branden men misstänker i nuläget inget brott bakom händelsen.

Polisen har tillsvidare spärrat av platsen.

- Vi håller avspärrningarna tills våra tekniker har varit på platsen och gjort en undersökning, men vi har i detta skede inga uppgifter om vem personen är eller orsaken till branden, säger Dan Andersson, vakthavande befäl vid polisen i Umeå.
Publicerad: 30 oktober 2011 kl 22.20
:yes:Nu när kylan kommer och allt fler kör värmen i sina husvagnar och husbilar , kan det nog vara ide att se över sitt värmesystem speciellt om man värmer upp bilen eller vagnen med gasol , för att undvika liknande olyckor .
Nu vet vi ju inte polisen vad som orsakat branden , men gasol är ju ofta inblandat i liknande olyckor och numera kanske många slarvar med provtryckningen då detta längre inte är obligatoriskt .
Rulla Lungt .
Artikeln har jag saxat ur dagens VK.

Toppen