• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HusvagnochCamping

F

F.d. 3581

Guest
Hej.
I förra veckan damp senaste numret av HoC ned i brevlådan.
Är ni intresserade av att läsa om husbilar och inte prenumerant - så rekommederas;
köp den inte.
Den lever verkligen upp till sitt namn i senaste numret.
Inte ens ett enklaste husbilstest står att finna i blaskan.
Om husbilar kan man läsa ett rätt ointressant reportage om en husbilstripp i Västra USA, i övrigt endast otaliga annonser om husbilar.

När kommer tidningen HusbilochStällplatser?
Och då med tester som lever upp till namnet - lite av det som någon föreslog inom HBK tidigare på webben.
Tex
- Vinterkapacitet
- Verklig vikt
- Användbar inre längd
- mm

Hälsningar
Dag S
Tveksam prenumerant på HoC

F

F.d. 4879

Guest
Sv: HusvagnochCamping

Ingen dum idé Dag! Du är ju snart penssis och det kanske är något du kan börja skapa? Jag tror helt klart att det skulle finnas underlag för en sådan publikation, kanske inte i pappersformat idag då den skulle sälja i för liten upplaga, men som en webtidning? Det är nog så med många "facktidningar" att dom inte förnyar sig och följer utvecklingen utan travar på i samma gamla spår, dom har ju alltid varit säkra.. Ta ett tidningsförlag som Albinsson och Sjögren (tror jag dom heter) som ger ut alla specialtidningarna i Sverige med Bilsport som kuttersmycke. Dom är även involverade i betydligt mycket mer såsom vad gäller det som händer och ska komma för alla trafikanter. Om du inte känner för att ta itu med det själv så kontakta det förlaget, dom skulle säkerligen inte vilja komma tvåa på marknaden när det är dax för en ren husbilstidning. Det här är alltså seriöst skrivet av mej och jag menar det jag skriver. Du Dag har massor av bra idéer och är även kritisk på ett rätt sätt, varför inte göra något av det?

F

F.d. 24280

Guest

Det verkar att tidningar har inte så lätt...när det står om husbilar sidan upp och sidan ner..så finns det folk som klagar på den andra forumet som handlar om husvagnar.:)

F

F.d. 3581

Guest

Tack, Kölis.
Det var värmande ord så här i lite bistrare tider.
Jamen, det är nog ingen dum idé, detta med en husbilswebtidning.
Den kunde tas fram i någon mindre skala på försök.

- Konstruera någon modell (mall) för husbilstester. Kanske på våra egna bilar, där ägarna levererar in fakta för att redigeras av lämplig redaktör.
- Tillbehörstips
- Reseskildringar
- Leverantörsbetyg
- Matställen - typ husbilsåkarnas matpatrull
- mm

Men finns inte en hel del av detta redan inom klubbens web, eller skulle gå att fixa på något vis. ?

Mycket i huvudet blev det nu....

Ds

Toppen