• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husvagn & camping

F

F.d. 5322

Guest
Det finns ju som ni säkert vet, en enkätundersökning som visar att en husbilsägare ligger ett eller två dygn på en ställplats.
Är det möjligen någon som har fakta i hur många dygn en husvagnsägare ligger på en camping i genomsnitt?

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Husvagn & camping

Det beror sig på vad det är för husvagns ägare där fins dom som ligger två nätter och tio , sen är där dom som ligger 10 år på samma camping. när vi var husvagns ägare så låg vi 20 år på samma camping samtidigt som vi besökte campingar i sverige och europa en eller två nätter åt gången och även ställplatser.

F

F.d. 28371

Guest

Jeg er husvagneier og bruker og har de samme erfaringer som BeRoka. Men jeg tror trådskaperen tenker på antall døgn i bebodd husbil/husvagn. Det er mange som stiller husvagnen på en fast plass om vinteren og bruker den som sportstuga. Det er meget atraktivt særlig etter at spikerteltene kom og man kunne doble boarealet.

F

F.d. 5322

Guest

Det är som ni säger: Det är lite missvisande eftersom många har säsongsplats.
Vad jag tänkte på är just hur många dygn man bor i vagnen.
Tycker det borde finnas någon statistik över detta liksom det finns över våra övernattningar på samma plats i våra husbilar.

Tänkte jag skulle använda detta i arbetet för ställplatser i Kommungruppen.

Toppen