• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

husdjur

buejen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1867
Medlemskap
2025
Vi har tänkt att åka till Norge på semester.Vi ha en nymfparakit som alltid åker med i husbilen. Nu undrar jag om någon vet om man får ta med den till Norge utan en massa vetrinärintyg. Den är aldrig ute ur husbilen men den är lös lite på kvällarna och flyger i bilen.

F

F.d. 29925

Guest
Sv: husdjur

Du får nog binda ett rep om foten på fågeln ifall den skulle trivas allt för bra i Norge.

Nej vad jag vet så finns det inga som helst restriktioner för sällskapsdjur mellan Sverige och Norge.
Men när det gäller fåglar kanske det blir problem när det börja pratas om fågelinfluensa skulle jag kunna tänka mig.

buejen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1867
Medlemskap
2025

Har fått svar i från Norge! Man skall sända in ett vetrinärintyg och ansöka inresetillstånd. Så det blir inte någon Norgeresa för pippin. Man var rädd för en massa olika sjukdommar. Fågelinflensa o dylikt. Undrar hur dom kollar flyttfåglar o andra djur?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Är det speciellt med fåglar som kan flyga över gränsen? Katter och hundar har inte dom problemen. Läser man statsveterinärens hemsida, så om katten är godkänd i Sverige, så är den det i Norge också.

Toppen