• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbuss till TV-inspelning

F

F.d. 14477

Guest
Hej!

Jag hoppas det är ok att posta om detta i denna avdelning.

Jag jobbar för Strix Drama och vi ska producera en politisk thriller som ska börja sändas på Svt i höst. Jag jobbar som fordonsansvarig på denna produktion och söker en amerikansk husbuss. Något liknande denna:
Bodo Luchtvaartmuseum Bognes en ferry Lodingen Noorwegen (scrolla ner lite så hittar ni den)

90-talare eller tidigt 00-tal är det vi söker. Men vi beaktar allt och alla olika typer!!

Den kommer användas framför kameran och agera som valbuss. Vi kommer filma i och utanför bussen. Vi kommer vara i Uddevalla och Göteborg.

Detta är under 3-5 tillfällen men datumen är inte riktigt satta än eftersom vi fortfarande jobbar med inspelningsschemat.

Tycker ni detta verkar kul maila mig bilder så kan ni också få en projektbeskrivning som beskriver serien lite mer ingående.

Maila till: danieljohansson80@hotmail.com

Tack på förhand!

Teknikpata

FD HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Husbuss till TV-inspelning

Hur kommer det sig att Strix använder en hotmailadress ? verkar lite udda.

I dag finns nästan inga bolag med fast anställda, utan allt läggs ut på entreprenad. Om du googlar adressen så ser du sammanhanget. "Frilans"

Men visst kan jag hålla med om att hotmailadresser år 2014 inte direkt andas professionalitet, men folk som ideligen byter mailadresser känns inte heller så seriösa.
Fast det är förstås lätt att ha åsikter om sånt när man själv äger mellan 15 och 20 domäner och kan konstruera nya adresser för varje ändamål. :oops:

F

F.d. 14477

Guest

Hej!

Fritidsbonden: Som teknikpata skriver är jag frilans. Jag har tidigare jobbat på SVT, Göta Film, Tre Vänner och Anagram. Min mailadress är väl inarbetad och byta mail skulle göra det svårt för mig att jobba med tanke på alla mina kontakter. Sen är också frågan, vad är en seriös mail? Du är hjärtligt välkommen att ringa mig om du har några frågor.

Teknikpata: Det är svårt med mailadresser. Frågan igen är, vad för mailadress andas professionalism om man inte ingår i ett stort företag?

Mvh Daniel. 0705920168

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej Daniel

Det är nog inte så många som har den typen av husbil som du efterfrågar. Visst finns det, men inte så många.

Sedan är det nog inte så många som lånar ut husbilen.
Du får troligen låna verktyg, grillen, hunden, barnen och frun, men Husbilen, där går gränsen :D :D :D

Skämt åsido. Husbilen är något mycket personligt för många. Vårt andra hem.
Kanske lättare att kontakta några firmor och hyra en husbil den vägen. Om du ska lyckas så tror jag att det är en mer framkomlig väg.

Sedan får du förstå att det finns så mycket skojare där ute som hittar på allt möjligt för att lura folk. Många har redan blivit lurade på sin husbil. Och när man sedan upptäckt att det var något lurt så fanns husbilen redan utomlands. Att lämna över nyckeln till en husbil som kanske är värd 1 miljon till en "okänd person" ska man vara försiktig med. Om något händer så gäller inte försäkringen.

Detta kan vara en anledning till att du inte får så många svar.

Lycka till. Hoppas att du får tag i en husbil att filma. :)

F

F.d. 14477

Guest

Frankia: Hej! Jag har full förståelse för misstänksamheten och jag uppskattar den faktiskt. Det gör att jag får arbeta hårdare för att visa vem jag är och hur seriös jag är.

Jag lägger alltid ut flera trådar på olika forum och medier (speciellt om det är något unikt och svårt att få tag i) och vänder mig alltid mot både företag och privatpersoner. Får jag då ETT napp på ett sådant här forum så anser jag att det var värt det.

Nu har jag faktiskt fått ett par svar vilket jag är väldigt tacksam för.

Mvh Daniel

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om jeg ikke tar helt feil så er husbilen i Bodø som det er bilde av på siden som det pekes til i innlegg 1 noe nyere enn det som etterspørres. Den har tidligere vært utleid i spesielle sammenheng - er ikke sikker på om det fortsatt er samme eier på bilen nå. Det er noen år siden jeg snakket med eieren.

En mulighet er å hyre en husbil med eieren som fører - det gjør mye endel enklere.

Toppen