• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Husbilsvänligaste kommunen

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Läste att Ystad fått den utmärkelsen. Läste också om parkeringsböter i hamnen.

Har en känsla av att Ödeshög är den husbilsvänligaste och bilvänligaste kommunen. Här finns inga parkeringsböter. Bilar på trottoarerna som i Italien.

Nu har man ritat upp särskilda parkeringsplatser för husbilar i Hästholmen. Tydligt skyltat och inga tidsangivelser. Såg ändå idag en husbil som körde förbi dessa parkeringar, körde mot bil- och mc-förbudsskylt och ställde sig vid kajkanten, längs med.

I den här kommunen finns inga poliser eller parkeringsövervakare. Här är det frid och fröjd. Hur skall det bli då antalet husbilar ökar snabbt om många tror sig vara priviligierade på något sätt?

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsvänligaste kommunen

Ja, jag blev förvånad. Utgår dock från att man måste ha missat skylten motorfordonstrafik förbjuden. Uppställningen skedde sedan så självsäkert och utan tvekan. Damen körde och herrn dirigerade.

På en sträcka av 50 m före uppställningen hade man passerat en liten campingplats och flera lediga husbilsparkeringar och en förbudsskylt.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Skulle parkera på stora parkeringen i Färjestaden idag, dock var alla husbils/husvagnsplatserna upptagena av personbilar, men alla hade fått parkeringsböter för att parkerat på husbilsplats!!, det är väl ett gott tecken :)

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Bra! Personbilar på husbilsplats fanns också i Hästholmen. I Ödeshögs kommun finns dock inte begreppet parkeringsböter.

Toppen